Lasse94 Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Hei! har blitt interresert den siste måneden i webside laging, og kjøpte derfor domenet www.NorScience.com jeg har ikke lært nok til at jeg kan lage gjestebøker eller kommentarfelt enda osv, så vil gjerne ha kritikk på oppsettet på siden min, og ikke så mye på innholdet enda Siden skal brukes til å dokumentere fra en objektiv side om hydrogen kan brukes som tilsetningstoff i en forbrenningsmotor og dermed senke drivstoff-forbruket..) er ny på dette temaet og håper på konstruktiv kritikk! Endret 9. mars 2011 av Lasse94 Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 1. Valideringsfeil. http://validator.w3.org/ 2. Legg inn padding (luft) mellom tekst og skillelinjene. 3. Bildesiden kommer inn på en ny side. Dårlig. 4. Hva er HHO (uten spørsmålstegn), kommer til en svart skjerm. 5. Du har problemer med æ, ø og å. Bruk utf8/unicode! 6. Dokumentet om hydrogen er en død link. 7. "Links" er ikke linker. Lenke til kommentar
emilkje Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Jeg vil først bare si at jeg elsker konseptet ditt. Det er ikke ofte jeg ser noen som poster en nettside her og faktisk har tenkt på hva den skal handle om. kudos. Det som imidlertid plager meg at at uttrykket på nettsiden ikke stemmer med innholdet. Jeg skal ikke gå i detaljer på nettsiden foreløpig slik som MikkelRev, men jeg ønsker at du revurderer hvordan nettsiden din blir oppfattet. Tenk farger, negative space, typografi etc. Headeren gir meg en følelse av høyteknologi, men jeg forbinder den ikke med økt miljøvennlighet, som vel er hovedpoenget(?). Jeg ville gått for noe med mer luft og lettere uttrykk. Her er noen stikkord jeg mener passer: lys blå mye hvitt moderne typografi mye luft Jeg vil gi det en liten liste med inspirasjon med «miljøvennlighet» som nøkkelord: http://webdesignledger.com/inspiration/25-nature-related-web-designs-to-inspire-you http://freephotoshopdownload.net/blog/10-green-themed-websites-for-your-inspiration/ http://designtutorials4u.com/50-best-green-websites-tutorials-and-color-pallets-for-your-inspiration/ Jeg kommer gjerne igjen og kommenterer med detaljer når du har revidert uttrykket. Hvis du ønsker å beholde nettsiden slik den er kan jeg evt vise deg veien å gå med ditt nåværende design for å møte budskapet ditt. Lykke til videre Lenke til kommentar
Lasse94 Skrevet 12. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2011 Jeg vil først bare si at jeg elsker konseptet ditt. Det er ikke ofte jeg ser noen som poster en nettside her og faktisk har tenkt på hva den skal handle om. kudos. Det som imidlertid plager meg at at uttrykket på nettsiden ikke stemmer med innholdet. Jeg skal ikke gå i detaljer på nettsiden foreløpig slik som MikkelRev, men jeg ønsker at du revurderer hvordan nettsiden din blir oppfattet. Tenk farger, negative space, typografi etc. Headeren gir meg en følelse av høyteknologi, men jeg forbinder den ikke med økt miljøvennlighet, som vel er hovedpoenget(?). Jeg ville gått for noe med mer luft og lettere uttrykk. Her er noen stikkord jeg mener passer: lys blå mye hvitt moderne typografi mye luft Jeg vil gi det en liten liste med inspirasjon med «miljøvennlighet» som nøkkelord: http://webdesignledger.com/inspiration/25-nature-related-web-designs-to-inspire-you http://freephotoshopdownload.net/blog/10-green-themed-websites-for-your-inspiration/ http://designtutorials4u.com/50-best-green-websites-tutorials-and-color-pallets-for-your-inspiration/ Jeg kommer gjerne igjen og kommenterer med detaljer når du har revidert uttrykket. Hvis du ønsker å beholde nettsiden slik den er kan jeg evt vise deg veien å gå med ditt nåværende design for å møte budskapet ditt. Lykke til videre Tusen takk for positiv tilbakemelding! Jeg har faktisk tenkt over det du sa med miljøvennlighet og farger osv, skal endre designet en del, tar ganske mye tid, men vil man ha en nettside som folk vil besøke må den vel være ordentlig? Jeg legger opp ny post når jeg har kommet videre MikkelRev: hva mente du med at bildesiden kommer inn på ny side? jeg bruker et galleri som er forhåndslaget av one.com, så hvis det er layouten du mener så er jeg ikke sikker på hvordan jeg skal få endret det, og likevel få funksjonene galleriet har ( piltaster for neste bilde osv.. død link skal være fikset nå Hva er HHO (uten ?) er desverre ikke laget enda, tenkte først og fremst på layouten til siden, jeg har ikke fått gjort alt enda "Links" er ikke linker ? hva mener du jeg burde ha skrevet istedet? Takk til begge for svar! Lenke til kommentar
Lasse94 Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 (endret) Hei igjen! Da har jeg endret designet litt! gikk for noe lyse grønn farge, hva tror dere? ikke alle sidene er laget enda, så noen er nok veldig stygge.. hva tror dere om designet? noen andre farger jeg skal bruke? lurer på om den ble litt kjedelig, hva tror dere, har dere noen tips til å få den til å se mer attraktiv ut? Takk for svar! Endret 13. mars 2011 av Lasse94 Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) Designet ser bedre ut. Om du har til hensikt at nettsiden din skal være miljøvennlig, bør du kanskje vurdere mørk bakgrunn... http://ecoiron.blogspot.com/2007/01/black-google-would-save-3000-megawatts.html 1. fremdeles valideringsfeil 2. hva gjør scrollingen nederst? er det iframe? 3. fremdeles åpner du ny side for å komme til bildegalleriet. Ville heller brukt plogger.org istedetfor one.com sitt fotogalleri. 4. HHO->Teori kommer til en annen indeksside. 5. Dummytekst på footeren. 6. Ingen style på HHO->Konfigurering. 7. Andre Sider: utenom kanskje thScience, er de andre linkene toppen av unødvendige linker. 8. Det samme kan sies om Random. Hva har disse låtene med HHO å gjøre? 9. Du har fremdeles æ,ø,å-problemer. 10. Vurder sans-serif skrifttype. Endret 14. mars 2011 av MikkelRev Lenke til kommentar
Lasse94 Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Designet ser bedre ut. Om du har til hensikt at nettsiden din skal være miljøvennlig, bør du kanskje vurdere mørk bakgrunn... http://ecoiron.blogspot.com/2007/01/black-google-would-save-3000-megawatts.html 1. fremdeles valideringsfeil 2. hva gjør scrollingen nederst? er det iframe? 3. fremdeles åpner du ny side for å komme til bildegalleriet. Ville heller brukt plogger.org istedetfor one.com sitt fotogalleri. 4. HHO->Teori kommer til en annen indeksside. 5. Dummytekst på footeren. 6. Ingen style på HHO->Konfigurering. 7. Andre Sider: utenom kanskje thScience, er de andre linkene toppen av unødvendige linker. 8. Det samme kan sies om Random. Hva har disse låtene med HHO å gjøre? 9. Du har fremdeles æ,ø,å-problemer. 10. Vurder sans-serif skrifttype. Takk skal du ha! Jeg har skjekket validerings feilene, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få rettet dem? den sier jo at det ikke er noen attributt som heter REL ??? skal skjekke ut plogger.org skal jeg kalle teorien for teori.html istedet for index.html? (er ganske ny på dette ) Andre Sider: du har rett i at de fleste er urelevante, fjerner nok youtube, kanskje kvarburg (kompis sin side) og skal sette inn noen sider med mer relevans. Random siden er random, de har ingenting med resten av siden sitt tema å gjøre. æøå skal jeg få fikset. kan ta en titt på sans serif! Tusen takk for konstruktiv tilbake melding! Lenke til kommentar
Lasse94 Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Hei igjen! hvordan kan jeg få sidebaren til å nå ned til footeren på alle sidene mine ved CSS? jeg skjønner ingenting! bakgrunnsfargen min nekter å endre seg!! jeg har prøvd background-color: #000 eller noen annen farge for den del... hva er galt, kan noen ta en titt? www.norscience.com Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Sjekk bakgrunnsfargen i css-klassene dine. F.eks. har du satt #FFF på .container. Lenke til kommentar
Lasse94 Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Sjekk bakgrunnsfargen i css-klassene dine. F.eks. har du satt #FFF på .container. Takk skal du ha, skal skjekke de! vet du om det er mulig å få sidebaren min til å nå helt ned til footeren på hver side, liksom være like lang som .content filen min? Lenke til kommentar
Lasse94 Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 Da er jeg ferdig med designet! hva synes dere? Lenke til kommentar
emilkje Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Jeg har et spørsmål til deg: Har du rettigheter til å legge ut disse sangene? Offentlig? Fryktelig kjipt om du skulle få noen sinte menn i dress på nakken på bakgrunn av noe som strengt talt ikke er nødvendig. Lykke til med å spre budskapet ditt selv om noe distraherende "random" informasjon på denne siden strider imot saken Klarer ikke å slutte å skrive siden jeg, som sagt tidligere, digger at du lager en side om dette temaet. Et siste tips fra meg vil være å fjerne ALT som ikke har med Hydrogen eller i det minste er relatert til emnet: Galleriet - så lenge bildene ikke er relatert til emnet (alt jeg kan se er noe case-modding). Andre sider - de som ikke er relatert Random Lenke til kommentar
Lasse94 Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 Takk for svar! :-) jeg har vel egentlig ikke rettigheter til musikken, og jeg trenger den ikke, så jeg fjerner den. jeg finner ikke noe passende galleri å bruke på siden, den jeg har nå støtter kun et album for hver embed tag, så da må jeg ha et vindu for hvert album, derfor er det bare case-modding albumet som er der nå.. har du noe godt galleri jeg kan bruke for bildene mine? eneste jeg trenger er muligheten for å legge til tekst, og kunne endre noe på farger eller noe sånn at det passer med resten av siden. Kult å høre at du likte ideen min! Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 har du noe godt galleri jeg kan bruke for bildene mine? 3. fremdeles åpner du ny side for å komme til bildegalleriet. Ville heller brukt plogger.org istedetfor one.com sitt fotogalleri. Lenke til kommentar
Lasse94 Skrevet 4. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2011 Hei! Lenge siden sist, hva synes dere om siden min nå? har gjort endel oppdateringer og fikset dårlige linker og sånt. bildegalleri har jeg også skaffet meg, nå mangler jeg bare et bra video galleri! noen som har ideer? Mvh Lasse! Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Jeg synes du burde fokusere litt mer på å skrive bra og korrekt norsk. Jeg leste ikke noe annet enn innledningen på den første siden, men det gav i alle fall ikke noe godt førsteinntrykk. Med så mange feil blir det rett og slett vanskelig å forstå hva du skriver. Les korrektur, og få gjerne andre til å lese over om du sliter med å finne feilene selv. Lenke til kommentar
Lasse94 Skrevet 4. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2011 Takk for tilbakemelding! Du har rett, var veldig mye skrivefeil her, skal rettes opp asap! Noe annet som folk kan se som er feil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå