Gå til innhold

Problemer med Msi Radeon HD5850


Anbefalte innlegg

Hei, har hatt dette problemet helt siden jeg formaterte min pc fra komplett.

 

•Prosessor (CPU): AMD Phenom II X4 965 Black Edition 3.4GHz

•Minne (RAM): 4,0GB DDR3

•Grafikk-kort: Msi-Radeon HD5850

•Monitor: SyncMaster 710v

•Hodetelefoner: Steelseries Siberia V1

•Mus: Razer Deathadder

•Musmatte: Razer Mantis Control

•Operativsystem: Microsoft Windows 7 Home Premium Edition (build 7600), 64-bit

 

hva syns dere?

 

VIDEO OM PROBLEMET: OMG!!! (Du ser pixlene er f!ed)

 

Noen ganger fryser kortet også! Så kommer det en farge på skjermen med striper (Sender bilde asap da jeg får det)

 

-Erik (Desperat etter 6 måneder..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke så mye informasjon og gå ut i fra.

 

-er det alle spill

-får du samme feil på video

-kan du oppleve denne feilen i OS

-dxdiag dump

-driver versjon(skjerm kort)

-overklock ol.

-volt/hz/ clock dump

 

Dette ser ved første øyekast ut som graphic artifacts problem. *Muligens GPU feil. Kan komme av overclocking.

 

*last ned speedfan og dump

Endret av Gr@nitt
Lenke til kommentar

Det er ikke så mye informasjon og gå ut i fra.

 

-er det alle spill

-får du samme feil på video

-kan du oppleve denne feilen i OS

-dxdiag dump

-driver versjon(skjerm kort)

-overklock ol.

-volt/hz/ clock dump

 

Dette ser ved første øyekast ut som graphic artifacts problem. *Muligens GPU feil. Kan komme av overclocking.

 

*last ned speedfan og dump

 

-Alle spill tror jeg ja.

-Tror ikke jeg får feil i video, ikke sikker.

-skjønner ikke?

-DUMP=vedlegg

-Driver versjon står det 8 noe, men har jo oppdatert til nyeste??? Skjønner ikke. Finner ikke ATI eller CATALYST noe plass da jeg er på uninstallern. rart...

-Har aktivert Amd overdrive for å få litt fart på Fan Speeden.

-hvordan? Jeg er ny så prøv å forstå som jeg prøver å forstå^^

DxDiag.txt

Endret av lundern2k
Lenke til kommentar

Ser ok ut.(DX)

ATI overdrive ligger i ati catalyst. Hvis du enabler for å kunne stille fan speed kan du også stille alle de andre instillingene. Sjekk at dette står riktig.

 

*du kan også prøve og clocke ned skjermkortet.

 

-hvordan PSU har du? (power supply watt-)

-Har prøvd og reinstallere ATI dirver + catalyst og dx?

-har du prøvd og resockete skjermkort(ta skjermkortet ut og inn)

-har du prøvd og bytte 6 pin fra power til skjermkort til en annen en?

*Prøv også å koble fra noen disker/cdrom etc. for og se om du ikke overloader PSU'en

-har du prøvd og flytte på ram brikkene(hvis du har noe ledig(evt. en minne test))

 

last ned speedfan og dump fra den også. :D

Endret av Gr@nitt
Lenke til kommentar
Ser ok ut.(DX)

ATI overdrive ligger i ati catalyst. Hvis du enabler for å kunne stille fan speed kan du også stille alle de andre instillingene. Sjekk at dette står riktig.

 

*du kan også prøve og clocke ned skjermkortet.

 

-hvordan PSU har du? (power supply watt-)

-Har prøvd og reinstallere ATI dirver + catalyst og dx?

-har du prøvd og resockete skjermkort(ta skjermkortet ut og inn)

-har du prøvd og bytte 6 pin fra power til skjermkort til en annen en?

*Prøv også å koble fra noen disker/cdrom etc. for og se om du ikke overloader PSU'en

-har du prøvd og flytte på ram brikkene(hvis du har noe ledig(evt. en minne test))

 

last ned speedfan og dump fra den også.

HAR IKKE AKTIVERT ATI OVERDRIVE NÅ BTW ^^ Den er låst opp, men har skrudd den av, men har satt den på standardinstillinger uansett.

 

*Clocke ned skjermkortet ja.. på CCC? ivertfall hvor mye?

 

-MIN PSU

-Har prøvd å reinstallere drivere og ccc, men ikke DX, hvor finner jeg? Dont judge me ^^

-Har ikke gjort noe med hardwaren ennå, skal prøve etter hvert hvis vi ikke finner en løsning.

-Som sagt, ikke endra på hardwaren.

*Ikke vært inni kabinettet etter jeg fikk dette problemet.

-Som sagt IGJEN lol... Ikke gjort det.

 

Hvordan dumper jeg fra speedfan? har programmet men finner ingen løsninger, vet faktisk ikke definisjonen på dump i dataspråk.

Endret av lundern2k
Lenke til kommentar

Heh dobbeltsjekk catalyst sine innstillinger.

Har selv opplevd med mitt 5970 at den peiset klokkefrekvensen for høyt og kallte den standard klokk.

Måtte google litt for å finne standard klokken på 5970 og stille den tilbake, fikk da stabilitet og artifactsene forsvant.

Lenke til kommentar

Defekt skjermkort er det første som slår meg. Hadde selv farget stripete skjerm med et xfx 5870 både i spill og i windows når pc'n var idle. Dog ikke artifacs problem som du viste til med videoen da...Men sendte det inn til komplett som RMA pga av defekt og fikk nytt fungerende tilbake.

 

Men det er en hel del som bør gjøres først for å bli sånn passe sikker på at det er en defekt.

 

Du finner installert driver til skjermkortet i Kontrollpanel / Enhetsbehandling. Catalyst,Ati,Amd eller hva det nå er bør du finne i listen over instalerte programmer.

 

Men har du lagt inn drivere til hovedkortet på nytt? lagt inn Microsoft.net framework og Dx10/11?

 

Slik gikk jeg fram med mitt defekte kort:

1)laste ned Driver Sweeper.

For så å

2)avinstalere drivere,ccc osv.

Deretter kjøre

3)analyze og clean alt ati/amd relatert med driver sweeper.

4)Start pc'n på nytt i safe mode og kjør driver sweeper igjen.

5)Deretter start pcn som vanlig og legg in seneste driver etc.

Det bør ta seg av Driver relaterte problemer.

 

Det funka ikke for meg så jeg begynte deretter å klokke ned kortet mitt med msi afterburner.CCC funker også sikkert...Jeg klokka ned kortet 50mhz på core og memory clock. Funka ikke, så jeg prøvde 100mhz. Det funka heller ikke.

 

Mulig dette funker for deg så jeg anbefaler deg å gjøre det. Funker det har du to muligheter; 1) lære å leve med ett underklokka kort. Eller 2) Du har tydeligvis et kort som ikke yter som det skal og du kan kontakte komplett og sende inn kortet.

Du kan også bruke msi afterburner til å stille Core Voltage opp noen hakk.Fikk ikke til å unlocke core voltage med mitt kort, så fikk aldri testet det. Går det med ditt kort kan du skru opp voltage med 25 ett par tre ganger. Vet ikke hva som er safe for ditt kort så vær forsiktig.

 

Da det jeg skrev over ikke funka for meg var neste steget å åpne kabinettet og ta ut skjermkort, sette på plass, bytte om på power pins, bytte ram slots. Det funket ikke så jeg satte inn et annet skjermkort jeg hadde liggende for å se om det viste noen feil i spill osv. da det var et nvidia kort ville det ikke bli helt samme feil da. Men det kortet funket fint.

Så har du noe liggende eller har en kompis som vil låne bort et kort for deg for å prøve ville jeg satt inn et annet kort. helst et radeon hd.

Jeg har en Corsair TX 650 psu som takler ganske mye. Så din HX 750 skal ikke være nær å bli overbelasta. Med mindre det er noe feil med den.

 

Hvis du får tak i et dugende prøve kort som du vet funker som det skal og det viser at problemet ikke er tilstedemed det koret i pc'n din, da vet du hvertfall at det ikke er noe med det øvrige systemet ditt som er feil og det skulle være en grei sak å sende det inn til komplett som RMA pga defekt.

Endret av Nerdrage
Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg avinstallere ATI Driveren og catalyst? Den står ikke på listen over innstallerte programmer... Tenkte å avinstallere driveren og deretter innstallere den nyeste for å se om det funker.

Respond fast plz :)

 

 

Bare installere over, men du må finne standard clocke settings for og bekrefte at de er riktig.

Lenke til kommentar

Fikk nå til å avinstallere driveren for FØRSTE gang. Brukte installern til å avinstallere. Skal kjøre driversweeper, og reboote, sikkermodus og driversweeper, for og så reboote igjen og installere driver på nytt. Håper på det beste ^^

 

nei. Bare reboot

Lenke til kommentar

Fikk nå til å avinstallere driveren for FØRSTE gang. Brukte installern til å avinstallere. Skal kjøre driversweeper, og reboote, sikkermodus og driversweeper, for og så reboote igjen og installere driver på nytt. Håper på det beste ^^

 

krysser fingra for deg. husker hvor skuffa jeg selv var da ting etter ting jeg prøvde ikke var til hjelp. begynte å røyke igjen under det marerittet :mad:

Lenke til kommentar

Fikk nå til å avinstallere driveren for FØRSTE gang. Brukte installern til å avinstallere. Skal kjøre driversweeper, og reboote, sikkermodus og driversweeper, for og så reboote igjen og installere driver på nytt. Håper på det beste ^^

 

krysser fingra for deg. husker hvor skuffa jeg selv var da ting etter ting jeg prøvde ikke var til hjelp. begynte å røyke igjen under det marerittet :mad:

:thumbup: En sigg om dagen er godt for magen :thumbup:

Lenke til kommentar

Har kjørt windows ytelsestest og ytelsen via skjerm er gått fra 7.2 til 7.7 av 7.9 som er fryktelig bra ifølge meg :) Kommer oppdatering senere der dere får høre om hva som skjer videre.

 

Flott. Da krysser jeg fingrene for gode resultater.

 

godt tegn at du kom deg forbi ytelses testen. det gjorde ikke jeg. farget stripete skjerm krasj :thumbdown:

 

 

:hmm: Har du prøvd alt over?

Lenke til kommentar

uff da. neste blir å underklokke kortet og kanskje sette opp volt ørlite. deretter resockete skjermkort, bytte ram sockets og bytte om på 6pin power til kortet. kommer du ingen vei etter det vet jeg ikke hva som står igjen å prøve egentlig. utenom å prøve pc'n med et annet kort.

Lenke til kommentar

Bad news, Bad news... Fikk meg en 1timers spilleøkt som brutalt stoppet med turkis skjerm med hvite striper... DAMN :nei:

 

 

,men det fungerte i 1 time?. Da vil jeg anta at GPU'en er skadet. Hvis du har en pci-e port til, flytt skjermkortet og prøv og clocke skjermkortet ned. prøv en løsning av gangen. Noe du også kan prøve for og bekrefte at det er gpu'en din som er ødlagt er og kjøle skjermkortet og prøve og spille med en gang.

 

*Hvis det er skjermkortet har jeg noen tips for og fikse det.Ta av alle plastikkdeler(vifter og deksel) fra skjermkortet. For varm stekeovnen din til 200 grader. Legg inn skjermkortet ditt på bakepapir i ca 5 - 10 min. Monter skjermkortet og prøv igjen.

(------------- NO JOKE -----------------)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...