Gå til innhold

BK: På matjakt?

Anbefalte innlegg

Hei,

Dykket litt i gamle mapper, og fant dette bildet (som jeg nå har croppet / forminsket og prøvd å gjøre skarpere).

Bildet ble tatt ombord på en båt utenfor Gran Canaria, mener det var en del bølger, så jeg anser det som flaks at jeg fikk tatt så "stødig" bilde som der, og jeg ser at bildet er ikke så skarpt, så det trenger dere ikke kommentere :)

Er mer interessert i å høre hvilke etterbehandlinger som er anbefalt på slike bilder, jeg har brukt Adobe Photoshop Elements 9.

Exif info

f/6.3

1/400sek

ISO-100

214mm brennvidde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I og med at bildet lider av uskarphet ville jeg nok ikke benyttet et såpass tett utsnitt, ville heller lekt litt med farger eller svart/hvit nyanser og bruke litt støy/tekstur på bildet.

Hvilken programvare bruker du ?.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

På 1/400 sek lukkertid har du nok ikke mulighet å skylde på båtens bevegelser ang. uskarpheten i bildet. (ikke i dèt været anyway)

Det er nok teknikksvikt,(fokusbom/for lang lukkertid i forhold til mm brennvidde, altså bevegelsesuskarphet) og for meg ser det ut som siste altetnativ.

Bedre lykke neste gang vil jeg si...

Edit, du skal bare se bort fra min kritikk siden du ikke vil ha kritikk på annet enn etterarbeid av bildet:/

Endret av Larsenio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...