Constanse Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Hei! Jeg må levere fagvalget til tredjeklasse i morgen, og er ubetimelig usikker. Valget står mellom engelsk litteratur og biologi 2, som de mest oppegående allerede har fått med seg. Er det noen her som har noen av de fagene, og evt. kunne ha fortalt litt? Er mest interessert i å høre fra biologi 2-folk, jeg har aldri hatt biologi så jeg vet ikke hvordan faget er. Vurderer kanskje en utdanning innenfor biologi, men biologi 2 er ikke påkrevd. Likevel er det vel nyttig å faktisk få oppleve hvordan faget er, er jo litt leit å begynne å studere noe på høyskolenivå som jeg ikke liker... Lenke til kommentar
Engm Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Hvis du skal ha en utdanning innenfor biologi, så er det naturlig at du tar biologi 2. Jeg har selv ikke hatt biologi 2 enda. http://bios.cappelendamm.no/c301489/sammendrag/vis.html?tid=301490 her kan du se hvilke emner biologi 2 omfatter. Håper dette var noe hjelp, og at du finner ut av det ! Lykke til! Lenke til kommentar
signii Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Jeg byttet fra fysikk i vg2 til biologi 2 i vg3. Biologi er veldig spennende, men du må regne med at det er tungt. De som har hatt Bi1 har alle fagbegrepene inne, mens du må lære deg dem. Men, hvis du er interessert så lærer du det. Er mye celler, økologi, genetikk og bioteknologi. Og feltekskursjon (til Finse) Lenke til kommentar
operg Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Hvis du vurderer å studere biologi må du da like det godt nok til at det er et soleklart valg å ta det framfor engelsk? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Et annet perspektiv: Hvor godt leser du engelsk? Hvis du skal studere biologi må du regne med at mye av pensum er på engelsk, og i og med at det ikke kreves Biologi 2 vil det være folk som ikke har det og det vil bli gjennomgått uansett, så å bli bedre i engelsk kan gjøre studiehverdagen din lettere.. Lenke til kommentar
signii Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Men, tar du engelsk litteratur skal du være glad i å lese. På skolen min leser de veldig mye engelske bøker, og da gjerne gamle. Som Pride and Prejudice fra første utgivelsen. Det er krevende. Hvorfor ikke gå på biblioteket og bla litt i bøkene som hører til Engelsk litt. og Biologi 2? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå