Gå til innhold

Biologi 2 vs. engelsk litt.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg må levere fagvalget til tredjeklasse i morgen, og er ubetimelig usikker.

Valget står mellom engelsk litteratur og biologi 2, som de mest oppegående allerede har fått med seg.

Er det noen her som har noen av de fagene, og evt. kunne ha fortalt litt? Er mest interessert i å høre fra biologi 2-folk, jeg har aldri hatt biologi så jeg vet ikke hvordan faget er.

Vurderer kanskje en utdanning innenfor biologi, men biologi 2 er ikke påkrevd. Likevel er det vel nyttig å faktisk få oppleve hvordan faget er, er jo litt leit å begynne å studere noe på høyskolenivå som jeg ikke liker...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg byttet fra fysikk i vg2 til biologi 2 i vg3. Biologi er veldig spennende, men du må regne med at det er tungt. De som har hatt Bi1 har alle fagbegrepene inne, mens du må lære deg dem. Men, hvis du er interessert så lærer du det. Er mye celler, økologi, genetikk og bioteknologi. Og feltekskursjon (til Finse) :)

Lenke til kommentar

Men, tar du engelsk litteratur skal du være glad i å lese. På skolen min leser de veldig mye engelske bøker, og da gjerne gamle. Som Pride and Prejudice fra første utgivelsen. Det er krevende. Hvorfor ikke gå på biblioteket og bla litt i bøkene som hører til Engelsk litt. og Biologi 2?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...