super_are Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 skal ønske meg dv-kamera til bryllupspresang, har trålet markedet litt og sitter nå med to valgmuligheter i to prisklasser. enten Canon MV650i eller Panasonic NV-GS30 (kanskje GS50?) eller hvis budsjetet holder: enten Canon MVX2i eller Panasonic NV-GS70 noen som har synspunkt som kan tippe skålen ? :wink: har hørt at 3CCDèn til Panasonic trenger litt mer lys, er dette problematisk for vanlig amatør-familiefilming innendørs (tror ikke det er noe alternativ for meg å byne å drasse med videolys ol. overalt hvor jeg skal) Lenke til kommentar
wideload Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Jeg har hatt GS50 i 2 uker nå og er mer fornøyd med dette kameraet enn med et Sony TRV12E. Ved dunkel belysning blir det noe kornete med Panasonic - der er Sony litt bedre. Men et lite lys på apparatet eliminerer dette problemet. Jeg returnerte Sony TRV12 pga det tok opp støy fra drivverket under opptak - GS50'n er praktisk talt lydløst i forhold. Jeg har ikke testet Canon, men av det jeg leste på forhånd (her og andre steder) så var det gjennomgående mye kritikk av både lyd og bilde på dette kameraet. GS50 får du for under 7.000,- nå. /wideload Lenke til kommentar
BetaCam Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Ja, jeg kjøpte Canon 650 til meg selv i sommergave..duh. For en tabbe! Lyden er katastrofal, og bildet tidvis kornete. Canon legger med endel fiffig software...men er det derfor man kjøper videokamera? Sendte tilbake hele dritten, og kjøpte i stedet...ja, riktig..Panasonic GS50. Rimeligere kamera. Og en hel verden i bedre kvalitet. Både på lyd- og bildesiden. Canon vant landets største test for ikke så lenge siden med MV 650i. Det er intet mindre enn ufattelig, og kan stå som et skrekkens eksempel på inkompetansen i "fag"bladet Lyd & Bilde. Gå for Panasonic'en du. Trygt kjøp. (Det er forøvrig et mer kompakt kamera enn Canon's) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå