UltralydOdense Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Hjelp! Har en ultralydskanner til undersøkelse av muskel- og skjelettapparatet. Håper på å kunne koble skanneren til en projektor til bruk i undervisning. Dette er et apparat som begynner å dra litt på årene, derfor er det få utganger av forskjellig sort. Finner kun to utganger jeg mener kan være mulige å bruke. Har lite kunnskap innenfor dette emnet og håper noen her på forumet kan hjelpe meg og komme med tips om det er mulig å koble skanneren til en projektor. Legger med to bilder av utganger på baksiden av skanneren. Håper noen kan komme med gode tips! Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Det ser ut som du må bruke den pluggen ved siden av den som er i bruk. Du trenger en BNC til RCA overgang, får du antagelig på Elkjøp, Clas Ohlson el. Du kan da bruke en vanlig slik gul videokabel (composite) Jeg har handlet mye fra denne siden før, da som firma, men de har nå åpnet også for privatsalg: www.elektroshop.no Søk etter: Adapter BNC han - Phono hun Koster 16,25 +mva og frakt (hvis ikke du kan hente i Horten/Stokke) Forøvrig en genial side for alt man trenger av kabler, skitbillig sammenliknet med de syke prisene de store elkjedene tar for alle slags kabler. Endret 9. mars 2011 av jvc1986 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Det står CCIR, så da hjelper det lite med en overgang. Finnes ikke mye utstyr som tar CCIR. Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Trodde da CCIR kun var et annet navn for PAL, på samme måte som EIA er samme som NTSC (625 linjer, 50 bilder i sekundet (PAL) mot NSTC 525 linjer 60 bilder i sekundet.) CCIR gir vel dog kun sort hvitt bilde. Edit: Any CCIR / PAL source like camera , test signal generator , Multiplexer or VCR has to output images confirming to CCIR standard, i.e., @ 50 fields / second rate and are all synchronously timed and has to be as per standards. Only, then any other video system like a video monitor that can lock to it. When VCR is played back in the fast forward mode, fields are output @ 50 fields/ sec rate but it will be skipping images (fields) compared to normal playback. Similarly in slow motion mode, VCR will be repeating images (fields) since tape is moving slow. When VCR is in still mode, it is still outputting 50 fields / sec, but all are same video image field Kilde: http://martin.hinner.info/vga/pal.html Endret 9. mars 2011 av jvc1986 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Aha. Mulig du har rett. Jeg så på CCIR.601 som er noe annet. Men det er kanskje ikke det som gjelder her. Da er det bare å prøve. Bryteren bør stå på 625/50. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå