frog.greatCuac() Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Jeg vil først si at dette innlegget er skrevet for å sette fokus på sikkerheten til Homebase men også pga Homebase selv ikke vil gjøre noe med saken selv om jeg har informert dem om dette de gangene jeg har vært i kontakt med dem (hvilket ikke er få ganger...) Jeg kan ikke garantere at denne informasjonen gjelder for alle kundene til Homebase,men den gjelder i det minste for de som bor på Holmlia og har et modem av typen Thompson (hvit farge med wlan) GRATIS INTERNETT: Alle kundene må ha et modem,da tv-dekoderen benytter seg av Internett til å laste ned innstillinger,tv meny osv, evt ip-telefoni osv.. Om du ikke har Internett fra Homebase så kan du fremdeles benytte deg av den skjulte linjen. HVORDAN: Ip-telefoniadapteret er innebygd i modemet,så den biten der får du ikke gjort så mye med. Dekoderen derimot er koblet til modemet vha en LAN kabel. Prøver du å koble til en pc istedenfor så går ikke det. Eller...? Joda,litt triksing må til. Modemet tillater nemlig kun dekoderens MAC adresse. Og her begynner det å bli interresant, ettersom de fleste routere kan simulere en hvilken som helst MAC adresse Evt så finnes det programvare til Windows (og sikkert andre OS) som kan simulere en annen MAC-adresse. Båndbredden er ikke stor (1 mbit opp og ned ),men den duger til ordinær surfing Et lite minus er at dekoderen ikke helt takler å stå koblet bak en router,så du vil nok få problemer med bl.a tv meny osv.. En positiv ting med dette er at dersom du ikke involverer en router i dette opplegget og fremdeles har dekoderen koblet til modemet, så finnes det en annen løsning! WLAN: Modemets MAC-filtrering fungerer KUN på LAN portene.... Så her er det fritt fram til for å koble seg til trådløst! Homebase har pr dags dato ingen løsning for denne feilen. Dette styres av firmware på modemet og den er det Thompson som lager Jeg vil fortsette med å poste flere kritiske innlegg mot Homebase i fremtiden helt til de har lært at uferdige produkter IKKE skal slippes ut på markedet. Endret 10. mars 2011 av Frog.cuac() Lenke til kommentar
frog.greatCuac() Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 Glemte å få med at wlan informasjon sitter på en lapp på undersiden av modemet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå