Gå til innhold

Gratis internett gjennom Homebase

Anbefalte innlegg

Jeg vil først si at dette innlegget er skrevet for å sette fokus på sikkerheten til Homebase men også pga Homebase selv ikke vil gjøre noe med saken selv om jeg har informert dem om dette de gangene jeg har vært i kontakt med dem (hvilket ikke er få ganger...)

Jeg kan ikke garantere at denne informasjonen gjelder for alle kundene til Homebase,men den gjelder i det minste for de som bor på Holmlia og har et modem av typen Thompson (hvit farge med wlan)

GRATIS INTERNETT:

Alle kundene må ha et modem,da tv-dekoderen benytter seg av Internett til å laste ned innstillinger,tv meny osv, evt ip-telefoni osv..

Om du ikke har Internett fra Homebase så kan du fremdeles benytte deg av den skjulte linjen. 

HVORDAN:

Ip-telefoniadapteret er innebygd i modemet,så den biten der får du ikke gjort så mye med.

Dekoderen derimot er koblet til modemet vha en LAN kabel. 

Prøver du å koble til en pc istedenfor så går ikke det. Eller...? Joda,litt triksing må til. 

Modemet tillater nemlig kun dekoderens MAC adresse. 

Og her begynner det å bli interresant, ettersom de fleste routere kan simulere en hvilken som helst MAC adresse :)

Evt så finnes det programvare til Windows (og sikkert andre OS) som kan simulere en annen MAC-adresse. 

Båndbredden er ikke stor (1 mbit opp og ned ),men den duger til ordinær surfing :)

Et lite minus er at dekoderen ikke helt takler å stå koblet bak en router,så du vil nok få problemer med bl.a tv meny osv..

En positiv ting med dette er at dersom du ikke involverer en router i dette opplegget og fremdeles har dekoderen koblet til modemet, så finnes det en annen løsning!

WLAN:

Modemets MAC-filtrering fungerer KUN på LAN portene....

Så her er det fritt fram til for å koble seg til trådløst!

Homebase har pr dags dato ingen løsning for denne feilen. Dette styres av firmware på modemet og den er det Thompson som lager ;)

Jeg vil fortsette med å poste flere kritiske innlegg mot Homebase i fremtiden helt til de har lært at uferdige produkter IKKE skal slippes ut på markedet. 

Endret av Frog.cuac()
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...