JKJK Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Hei Jeg har et Cisco 4006 chassis stående med strømforsyninger og SUP4. Men det har ingen linjekort. Jeg lurer derfor på om noen vet av noen forhandlere som kan ha slikt refurb/brukt? Har vært i kontakt med zycko, men de ble for dyre. Ebay har en del, men det blir også fort svindyrt hvis man skal ha noe bedre enn 10/100 porter (disse får man kastet etter seg). Jeg har sett noen på forumet som har gitt bort fult specet 4006 før, så det må være mulig å skaffe noe rimelig? Siden dette er mitt private utstyr, og deretter betales av privat lommebok, må det være billigst mulig. Mener gamle kort til 4500-serie passer også. På forhånd takk for hjelpen. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Problemet med 4006 er at den ikke gir mer enn 2gbit til backplane, så hvis du har et 48-ports 10/100/1000 linjekort, så gir ikke det deg så veldig mye glede 4500(-E) er fortsatt i salg (og nylig oppgradert med ny supervisor?), så det å finne 4500-linjekort til en vettug pris er nok enda verre. Hva er du ute etter å gjøre med 4006'n din? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 du får WS-X4306-GB på ebay nede i 500-600kr som er 6gbics. Evnt så ligger 6500 chassis med kort på en 3000-4000kr med frakt til norge fra england, til de får du 16xGbic kort rimelig. Lenke til kommentar
ryback Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Vi får trade-in på gammelt utstyr som av og til blir hentet av leverandøren. Jeg foreslår at du tar en telefon til dem og spør om de har noe liggende. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 28. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) Beklager sen respons. Fikk ikke "tilbakemelding" fra forumet... hm. Den skal brukes som core i en liten bedrift med 4-5 kantswitcher og en off-site backup, 2 routere (3745 og 2691), 2-6 servere, få brukere. Så som dere sikkert begynner å skjønne, så er det ikke snakk om all verden til last her, men om å bruke det man har, istedet for å investere i nytt. Jeg kom over WDPI... de kan skaffe alle kortene jeg trenger til 2-4000kr for hele sulamitten litt etter hva jeg velger. Men jeg har fått nyss i at min lokale ISP har noen kort til 4000 serie liggende, og at det kanskje er en liten sjangse for at jeg kan "få" disse. Har bare ikke fått det avklart enda. Jeg fant de kortene på ebay jeg også, og de er et reelt alternativ. Men WDPI kunne skaffe mer, til nesten samme pris, så satser på dem hvis dealen med ISP'en svikter. Endret 28. mars 2011 av JKJK Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Synd og si, men en 3750-(X) gir deg alt og mye mer for en ikke avskrekkende pris. Strømkostnaden i løpet av et år er vel nok til å dekke prisforskjellen. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 Men hvor i all verden har du fra at 4006 ikke kan gi mer enn 2Gbit til backplane? Har for meg de fleste kort var provisjonert 2:1 (evt 1Gbit pr. portgruppe) når man snakker wiring-closet kort ? Hvis jeg får kortene så skal jeg i det minste prøve den. Hvis jeg havner bare på et par tusen kroner så tror jeg også det er forsøket verd. Har et stack med 3750X stående på naboromet her som jeg kjøpte i fjor sommer ved lansering, og vi snakker uansett om HELT andre priser enn 2000kr når man oprerer som liten bedrift og ikke kan nyttegjøre seg av storbedrifts-priser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå