Ola Nordmann 1234 Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 ja men når det gjelder kabinett, er det bare utseende som koster eller er det noe annet? og det med strømforsyner burde jeg velge en bedre eller er den en billigere like bra eller bør jeg i det hele tatt bytte den ut? linken igjen:) http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=903058&su=2EF93DD6-36DE-4385-98C3-81CE09136DC8 Når det gjelder kabinett er utseende selvfølgelig en viktig faktor. Det er også forskjell i hvor god luftgjennomstrømming kabinettet har. For eksempel har det kabinettet du satt opp en god lufting, som gjør at det er lettere å kjøle prosessoren og grafikkortet. Dette er spesielt viktig hvis du overklokker, for det vil gjøre komponentene mye varmere, så for å unngå at de blir for varme må det være god lufting. En annen forskjell er også lydnivået fra viftene i kabinettet. Noen kabinetter har vifter som bråker mer enn andre. Andre ting som har å si er hvor praktisk det er å sette sammen pc-en i kabinettet, noen kabinett har lure løsninger som for eksempel muligheten til å føre kabler på baksiden av hovedkortet, og dermed godt skjult. Kabinettet du lenket til har dessuten et håndtak som gjør at det er lett å bære med maskinen rundt, for eksempel hvis du skal på LAN. Uansett er kabinettet du satt opp et helt greit kabinett. Strømforsyningen er god. Den er på tilbud nå, så for å finne andre tilsvarende strømforsyninger så må du nok litt opp i pris. Den kan levere 700W til maskinen din, så du vil ikke oppleve at maskinen får for lite strøm, selv med et ekstra grafikkort i fremtiden. Dessuten er den modulær, som betyr at i stedet for at alle kablene er festet fast i strømforsyningen, så er de kobles til eller fra etter behov så det blir mindre kabelrot i kabinettet. Jeg synes både strømforsyningen og kabinettet er gode valg. Takk for hjelpen:) nå lurer jeg bare på om det er lett å bygge sin første pc, eller denne pcen. jeg har aldri bygget en pc, jeg har ikke engang sett inni et kabinett så den delen er helt ny for meg. men går det an å få komplett til å bygge den for meg? jeg bor i bergen, sandsli Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Her er en fin guide på norsk http://www.hardware.no/artikler/bygg_pc-en_selv/45552/1 Lenke til kommentar
Ola Nordmann 1234 Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 hei!! tror jeg skal kjøpe denne hvis den kan kjøre crysis på max: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=903058&su=2EF93DD6-36DE-4385-98C3-81CE09136DC8 men jeg trenger hjelp med å bygge den. jeg har aldri sett inni et kabinett så trenger en guide eller noe:) Lenke til kommentar
Ola Nordmann 1234 Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 men jeg har ikke med vifte så er det i kabinette eller en av delene? Lenke til kommentar
Prikkus Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Google WoW! Epic Den skal jeg huske Let me google for you Lenke til kommentar
DubleTruble Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 hei!! tror jeg skal kjøpe denne hvis den kan kjøre crysis på max: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=903058&su=2EF93DD6-36DE-4385-98C3-81CE09136DC8 men jeg trenger hjelp med å bygge den. jeg har aldri sett inni et kabinett så trenger en guide eller noe:) kjøpte pc i deler for 2 uker siden selv det var vanskeligere enn jeg trodde men med hjelp fra boken og youtube gikk det bra til slutt (men nå har jeg klart å få virus på den så har et problem der) noen linker jeg brukte: og disse http://www.youtube.com/user/VideoBeerReviews Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Er veldig mye på google om Crysis 2 på Max med DirectX11: http://www.google.no/#hl=no&source=hp&biw=1920&bih=979&q=crysis+2+max+requirements&aq=1&aqi=g2&aql=&oq=crysis+2+max&fp=c18aa4fa6697353f Lenke til kommentar
Ola Nordmann 1234 Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 men jeg har ikke med vifte på listen så er det vifte i kabinette eller en av delene? er helt ny med pc deler og sånn, har alltid hatt laptop og ps3:) Lenke til kommentar
DubleTruble Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 men jeg har ikke med vifte på listen så er det vifte i kabinette eller en av delene? er helt ny med pc deler og sånn, har alltid hatt laptop og ps3:) viftene er skrudd på kabinettet Lenke til kommentar
ManheiM Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Nå står det veldig klart og tydelig i i produktbeskrivelsen av kabinettet antal vifter. har ikke vært borti mer latskap. CM Storm Scout Midi Tower Sort Vifter: 1x 140mm Front, 1x 140mm Topp, 1x 120mm Bak, Rød LEDs, Vindu Lenke til kommentar
DubleTruble Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Nå står det veldig klart og tydelig i i produktbeskrivelsen av kabinettet antal vifter. har ikke vært borti mer latskap. CM Storm Scout Midi Tower Sort Vifter: 1x 140mm Front, 1x 140mm Topp, 1x 120mm Bak, Rød LEDs, Vindu har ikke veldig mye peiling på pc selv og når jeg kjøpte min første (ca. 2 uker siden) lurte jeg på mye dumt selv Det er bare å spørre mer Lenke til kommentar
Ola Nordmann 1234 Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 men jeg har ikke med vifte så er det vifte i kabinette eller en av delene eller må jeg kjøpe vifte? er ny når det gjelder stasjonær pc, jeg har bare hatt laptop og jeg har en ps3:) Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 som sagt ser det ut til at alt passer fint sammen. ssd er ikke strengt nødvendig men kan gi raskere oppstart av OS/ Programmer. som jo er behagelig. Forskjellen på i5 2500, og i5 2500K er at i5 2500K har ulåst mulitplikator,så den er mulig å overklokke. Og intel HD grapics 3000 kontra 2000 på i5 2500. Lenke til kommentar
Ola Nordmann 1234 Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 har alle kabinett samme vifte? hvis ja, bør jeg bytte ut det kabinette på listen min? siden jeg valgte bare det billigste Lenke til kommentar
DubleTruble Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 har alle kabinett samme vifte? hvis ja, bør jeg bytte ut det kabinette på listen min? siden jeg valgte bare det billigste det er ikke samme vifte i alle kabinett (det varierer med størrelse og merke for meg er en vifte en vifte) det kabinettet du har valgt er et helt greit kabinett jeg hadde holdt meg til det. Lenke til kommentar
ManheiM Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg ville ha byttet kabinett da CM Storm Scout ikke søtter skjermkort lenger enn 26 cm. Nå vet jeg ikke lengden på dette spesifikke kortet du har valgt, men vet at flere nvidia 570 ligger på ca 27 cm i lengde. Jeg vil anbefale deg Fractal Design r3. Har det selv, og liker det veldig godt. God plass, gode muligheter for å skjule kabler, stille, nøytralt utseende. Lenke til kommentar
Ola Nordmann 1234 Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg ville ha byttet kabinett da CM Storm Scout ikke søtter skjermkort lenger enn 26 cm. Nå vet jeg ikke lengden på dette spesifikke kortet du har valgt, men vet at flere nvidia 570 ligger på ca 27 cm i lengde. Jeg vil anbefale deg Fractal Design r3. Har det selv, og liker det veldig godt. God plass, gode muligheter for å skjule kabler, stille, nøytralt utseende. her er sjermkortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619615#extra passer ikke den? Lenke til kommentar
ManheiM Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Fant en kilde som sier at skjermkortet måler faktisk 30 cm. Så da må du bytte kabinett desverre. "TX 570, run at 8dB (25%) quieter than reference GTX 570 at stand and 2D loading (measuring distance at 30 cm, ambient noise at 32dB" Lenke til kommentar
Ola Nordmann 1234 Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 Fant en kilde som sier at skjermkortet måler faktisk 30 cm. Så da må du bytte kabinett desverre. "TX 570, run at 8dB (25%) quieter than reference GTX 570 at stand and 2D loading (measuring distance at 30 cm, ambient noise at 32dB" alle andre har sagt at delene passer helt fint sammen da:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå