Gå til innhold

har dual-GPU kort samme ufordeler som SLI?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har aldri eid et dualGPU kort enda, men jeg vurderer å se på GTX 590 når den kommer.

I den forbindelse så lurer jeg på - har dualGPU kort de samme ufordelene som SLI? Da tenker jeg på at microstuttering i visse spill - dårlig skalering eller ingen SLI støtte i andre spill og denslags.

Jeg håper noen kan infomere mer om dette og om dualGPU kort i praksis oppfører seg mest likt enkelt-kort, SLI oppsett, eller en slags mellomting med noen av ufordelene men ikke alle.

DualGPU kort trenger ingen SLI-funksjonalitet på hovedkortet right?

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1.har dualGPU kort de samme ufordelene som SLI? ja

2.microstuttering i visse spill - dårlig skalering eller ingen SLI støtte i andre spill og denslags. ja

3.DualGPU kort trenger ingen SLI-funksjonalitet på hovedkortet right? akkurat. Kundemassen hadde blitt enda mindre snevert hvis det ikke var tilfelle.

Lenke til kommentar

1.har dualGPU kort de samme ufordelene som SLI? ja

2.microstuttering i visse spill - dårlig skalering eller ingen SLI støtte i andre spill og denslags. ja

3.DualGPU kort trenger ingen SLI-funksjonalitet på hovedkortet right? akkurat. Kundemassen hadde blitt enda mindre snevert hvis det ikke var tilfelle.

Takker for svar. Da blir det kanskje bare en GTX580 i stedet - for now ihvertfall. Om det er samme ufordeler som ved SLI så kan jeg tross alt bare adde en ekstra senere ved behov.

Hvis flere leser dette og kan bekrefte at dette stemmer så setter jeg pris på det. Mer sikkerhet i det når jeg har hørt det fra flere kilder :) Evt. kildelink til artikkel eller lignende hadde også vært flott.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...