sdf123 Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg skal sette opp en filserver bestående av utstyr jeg har liggende. Hovedkortet har bare 3x s-ata porter så jeg trenger flere s-ata porter! Hovedkortet har 2stk PCI, 1stk PCIe x1 og en PCIe x16. Jeg skal ikke kjøre noe hardware raid, så trenger ikke noe dyrt noe, men vil ha mulighet for minimum 8porter. Noen tips til en billig løsning? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338397 støtter forsåvidt hardware raid, men det er ikke vesentlig i ditt tilfelle. Jeg tror den skal fungere i Debian, men dette får du sjekke opp i selv. Den vil gi deg 4 ekstra SATA-porter, altså ender du opp med total 7. Du kan evt. kjøpe et ekstra 2- eller 4-portskort hvis 8 er absolutt minimum. Alternativt kan du kjøpe hovedkort med støtte for flere SATA-porter, men det avhenger selvsagt av resten av oppsettet ditt. Selv har jeg 8 porter rett i hovedkortet. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 Det er vel PCI på det kortet, vil det bli en flaskehals når det gjelder skrive og lesehastighet på et raid5? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Se på port multiplier. www.addonics.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå