Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sinnsykt treig!

Anbefalte innlegg

Hei, strømmen gikk inatt her i huset og etter det har det oppstådd et merkelig problem på den stasjonære pcn. Etter strømmen gikk har den stasjonære gått usannsynelig treigt, det er en gamerpc så til vanlig er den usedvanlig rask. 8 gig ram, 3.2 dualcore osv. Den bruker omtrent 1 min å skru seg på, nå tar det 5-10 min. JEg har prøvd å latt den stå av i en god stund og så slå den på, men fortsatt er den treig. Jeg har også latt den stå på i en god stund men, fortsatt treig. Hva skal jeg gjøre`? TromsøLAN imårra, så det er stor krise..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellige metoder, men for å gjøre det enkelt så må du åpne kabinettet og fjerne et lite rundt batteri som du finner på hovedkortet. (Litt mindre enn et kronestykke) Sett det tilbake etter noen sekunder så skal BIOS være resatt.

Husk å ta ut strømmen først og prøv å ikke komme borti kretser etc. på hovedkortet ;) Mulig du finner en reset-mulighet inne i BIOS og forresten.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Forskjellige metoder, men for å gjøre det enkelt så må du åpne kabinettet og fjerne et lite rundt batteri som du finner på hovedkortet. (Litt mindre enn et kronestykke) Sett det tilbake etter noen sekunder så skal BIOS være resatt.

Husk å ta ut strømmen først og prøv å ikke komme borti kretser etc. på hovedkortet ;) Mulig du finner en reset-mulighet inne i BIOS og forresten.

jeg finner ikke resetknappen/batteriet :S

Lenke til kommentar

Batteriet er sølvfarget og er plassert som oftest nederst på hovedkortet.

Jeg fant det, men får det ikke løs. Det er 2 støtdempere på siden som jeg tror man skal trykke inn, men skjer ingenting :S

Fikk til gijen...

Endret av vimzlefu
Lenke til kommentar

Batteriet er sølvfarget og er plassert som oftest nederst på hovedkortet.

Jeg fant det, men får det ikke løs. Det er 2 støtdempere på siden som jeg tror man skal trykke inn, men skjer ingenting :S

Fikk til gijen...

Jeg fikk til å ta den ut og inn, men når jeg starter pcn nå får jeg ikke bilde... Hva er problemet nå? -.-

Lenke til kommentar

Merkelig. Prøv å fjerne alle minne brikkene, men la 1 være igjen.

Edit: Har du kanskje vært borti skjermkortan dine på en eller annen måte? Sjekk om kabler er ordentlig fast.

Endret av KrougeR1987
Lenke til kommentar

Merkelig. Prøv å fjerne alle minne brikkene, men la 1 være igjen.

Edit: Har du kanskje vært borti skjermkortan dine på en eller annen måte? Sjekk om kabler er ordentlig fast.

Alt ser ut til å sitte på plass, tror du ramen har noe å si, når det gjelder å få bilde på skjermen?

Lenke til kommentar

Det kan skje. Hvis noen av mine dataer mister bildet fjerner jeg alle minne brikkene og tester 1 etter 1 hva som funker, som vanlig kommer bildet når jeg bare setter 1 minne brikke på plass.

Men jeg trur du mest sannsynlig har vært borti skjermkortet.

Har du lysdioder på hovedkortet ditt som blinker eller lyser? Disse kan også fortelle deg feilkoden.

Lenke til kommentar

Jeg ville nok koblet bort alt av strøm og satt i skjermkortene på nytt. Du nevnte tidligere at du slet litt med å få dem ut! Pass på disse vippene som skal låse kortene. Husk å sjekke at strøm til skjermkortene er koblet til og at "broen" hvis du har en brokobling for SLi/Xfire er montert.

Endret av Sacro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...