Gå til innhold

Mottar uønsket adressert reklame

Anbefalte innlegg

Hei

Tenkte eg skulle høyre om nokon har nokre gode tips til kva eg skal gjere for å unngå å få tilsent reklame samt motta telefonoppringninger når eg alt har reservert meg mot dette i brønnøysundregisteret.

Telenor har tydeligvis funnet mitt navn, telefonnummer og adresse til tross for at eg som nemt har reservert meg mot reklame og verken har eller har hatt kundeforhold med telenor.

Postkassa mi har klistremerke men sidan reklamen blir sent adressert så er det omogleg å vite om det er reklame eller ikkje før eg har åpna brevet.

Eg kan sjølvsagt ringe men eg tenkte eigentleg at eg ikkje vil gi telenor inntekter ved å ringe for å klage, og dersom eg sender mail så er eg vel berre sikkra at dei også har mailadressa mi.

Nokon som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+127836

send de en mail. Det er lettere å blokkere e-post spam hvis de ikke tar tak i problemet (noe de mest sannsynlig gjør) :)

Lenke til kommentar

jeg har både fått tilsendt reklame per brev og blitt ringt opp etter jeg registrerte meg i brønnøysund registerene.

på brevreklamen, som ble sendt adressert dog uoppfordret, sendte jeg brev tilbake til avsener og forklarte at jeg ikke lengre ønsket å motta adressert reklame fra dem og ikke kunne huske å ha takket ja til å få det tilsendt heller.

etter det så sluttet det.

telefonselgerene, fra telenor var værre) de ringte meg gjenntatte ganger selv om jeg både informerte om at jeg ikke ønsket å bli oppringt av dem og at jeg hadde registrert meg i brønnøysund registerene.

de ga seg når jeg ba om navn og eventuelt et nummer på den jeg snakket med og gjenntok at jeg ikke ønsket å bli oppringt og vis jeg ikke ble fjernet fra listen ville jeg anmelde firmaet som ringte meg, telenor og personen i andre enden for trakasering...

ja det siste høres ekstremt ut men det var faktisk slik. utrolig nok behold jeg besinnelsen gjennom hele samtalen.

Så lenge du har hatt et kundeforhold til en gitt aktør kan dem kontakte deg selv om du har reservert deg...

ja men vis du ber de om å fjerne deg fra listen så har de full mulighet for det og etter deg er det ikke lengre lov da det er uønsket reklame.

iallefall slik jeg forstår det

Endret av stich_it
Lenke til kommentar

Så lenge du har hatt et kundeforhold til en gitt aktør kan dem kontakte deg selv om du har reservert deg...

Men eg har ikkje hatt eit kundeforhold med telenor (trur faktisk ikkje at eg har hatt mobiltelefon med telenordekkning heller).

Spørs om eg berre får ringe dei då. I tillegg har eg vært inne på brønnøysundsregisteret for å oppdatere opplysningane mine, ser at det er nøyaktig litt over 5 år sidan eg var inne der sist, så kanskje ein må registrere seg på nytt kvart femte år? :hmm:

Lenke til kommentar

Virker som Telenor står over alt av lover og sunn fornuft når det kommer til saker som dette. Vær frekk, be om navn, og slå av spøker mot vedkommende som ringer så skal du se du blir "svartelistet" ganske fort.

Jeg stjal en spøk fra ett stand-up show jeg ikke husker navnet på, ba om nummeret og sa jeg skulle ringe opp igjen på DIN fritid så kunne vi diskutere priser og abonnement da heller. Det var den siste samtalen jeg hadde med telefonselgere fra Telenor! Før dette ba jeg om fullt navn og navn på firma personen jobbet for.

Idag kjenner jeg at jeg savner samtalene noe. Til ettertanke var dem faktisk ganske underholdende :)

Lenke til kommentar

Foreslår at du setter deg litt bedre inn i "personopplysningsloven" før du bombastisk uttaler deg!

I teorien har ingen nettbutikk lov til å lagre opplysninger om deg etter at handelen er gjennomført, og du har selvfølgelig krav på å få slettet dette etter gjennomført handel hvis det skulle være ønskelig.

At ingen gjør dette i praksis er egentlig helt naturlig da det er hensiktsmessig å slippe og legge inn kundedata hver gang, og forbrukere flest kan fint leve med dette.

DLD vil nok ramme denne delen av datalagring også så her kommer det nok endringer i fremtiden, men enn så lenge så SKAL man ikke motta reklame fra noen man ikke ønsker, og i hvert fall ikke så lenge man har reservert seg mot dette!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...