<BøNilzen> Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Begynte med C++ for en stund siden, etter jeg ble lei av QBASIC. Brukte en stund DJGPP, men for at den skal virke må man skrive litt i AUTOEXEC.bat filen. På min nye PC med windows XP Pro er det ikke noe AUTOEXEC.bat fil. Vet noen om en god gratis C++ compiler som kjører på XP? Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 http://download.com.com/3000-2069-1683220....tml?tag=lst-0-1 ...Er en god og gratis c++ compiler. Ellers kan du jo prøve en trial versjon av borland sin c++ compiler eller microsoft sin.... Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 12. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2003 Takk for svar... Ser grei ut den Lenke til kommentar
yNx Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Ellers kan du jo prøve en trial versjon av borland sin c++ compiler eller microsoft sin.... Hvor finner jeg Microsoft sin? :oops: Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Hvis du bare trenger en C/C++ kompilator uten IDE, så tilbyr Borland dette gratis: http://www.borland.com/cbuilder/cppcomp/index.html Tror det er samme kompilator som brukes i C++Builder produktene. Lenke til kommentar
yNx Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Det står at jeg kun kan benytte Microsoft visual c++ for å installere en modul, men jeg finner ingen plasser jeg kan laste det ned (som trial). Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 13. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2003 Nei, nå fant jeg en ny DJGPP versjon som funker kjempebra med XP. Trenger ikke noe borland compiler allikevel... Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Dev-c++ uten tvil. www.bloodshed.net Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Dev-c++ uten tvil. www.bloodshed.net Helt enig, den rocker! Lenke til kommentar
kjetil7 Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Borland sin C++ kompilator er vel snart antikk. Bruk Dev-C++ du hvis du ønsker et gratis alternativ. Med den kan du bruke både MingW og Cygwin porten av gcc. De er basert på versjon 3.2 nå tror jeg. Da har du de fleste viktige C++ features som du sikkert får bruk for. Den mangler litt her og der (som de aller fleste/alle andre), men jevnt over er den meget bra. Desverre er den kjørbare koden noe treg, men det går det jo an å leve med. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 dev-c++ er noe svak da det gjelder resource editor og design av dialoger, ikoner o.l., men dette er noe du klarer deg uten. Ellers er det en topp editor. Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 24. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2003 Hvor fant du den da??? Jeg kan ikke huske adressen helt men.... Adressen var www."ettellerannet?".com/djgpp Bare skriv DJGPP download i altavista. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå