DubleTruble Skrevet 12. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) nei det funket ikke det heller blue screen kommer fortsatt Endret 12. mars 2011 av DubleTruble Lenke til kommentar
Sacro Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Formater da vel. Bluescreen fortsatt etter formatering vil jo mest sannsynlig være hardwarefeil. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) Last ned og kjør MBRCheck (gjerne fra sikker modus). Den lager en logg du kan poste. Kunne du også ha nevnt noe mer om hvorfor du mener at du har fått virus. Var det f.eks. noe du lastet ned...etc Endret 12. mars 2011 av norbat Lenke til kommentar
DubleTruble Skrevet 12. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2011 Kunne du også ha nevnt noe mer om hvorfor du mener at du har fått virus. Var det f.eks. noe du lastet ned...etc var noe jeg lastet ned ja (er ganske sikker på at det er virus for når jeg åpnet filen reboota pc'n, jeg skrudde den av når jeg skrudde den på igjen fikk jeg bluescreen) Lenke til kommentar
DubleTruble Skrevet 12. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2011 Last ned og kjør MBRCheck (gjerne fra sikker modus). Den lager en logg du kan poste. (Fikk MBR Code Faked! har det noe å si) her er loggen. MBRCheck_03.12.11_14.46.04.txt Lenke til kommentar
norbat Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) Master Boot Recorderen er infisert, så gjør følgende: Kjør MBRChecker igjen Trykk Y og deretter Enter for å få opp flere valg og velg 2 (Restore the MBR......) Hvis du blir spurt om nummer på Physical drive, trykk 0 Deretter trykk 5 for å velge standard MBR for Windows 7 Restart pc Post loggen den lager Endret 12. mars 2011 av norbat Lenke til kommentar
DubleTruble Skrevet 12. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2011 Master Boot Recorderen er infisert, så gjør følgende: Kjør MBRChecker igjen Trykk Y og deretter Enter for å få opp flere valg og velg 2 (Restore the MBR......) Hvis du blir spurt om nummer på Physical drive, trykk 0 Deretter trykk 5 for å velge standard MBR for Windows 7 Restart pc Post loggen den lager ok (fikk også MBRCheck_MBR_Backup_03-12-11_15-48-38.bak men kan ikke legge den ut her, er den viktig?) MBRCheck_03.12.11_15.47.58.txt Lenke til kommentar
norbat Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) Hent TDSSKiller, legg zip-fila på skrivebordet Pakk ut. Det vil nå ligge ei mappe som heter tdsskiller Åpne Kjør-vinduet (windowstast + R) og lim inn det som står i fet tekst under "%userprofile%\Desktop\tdsskiller\TDSSKiller.exe" -l rapport.txt Programmet vil starte. Klikk Start Scan Hvis det blir funnet noe, sørg for at Cure er valgt før du fortsetter. Restart. I tdsskiller-mappa ligger det nå en rapport.txt som du poster. Endret 12. mars 2011 av norbat Lenke til kommentar
DubleTruble Skrevet 12. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) fant ikke "%userprofile%\Desktop\tdsskiller\TDSSKiller.exe" -l rapport.txt så jeg tok "Bla Gjennom" og valgte TDSSKiller.exe filen på skrivebordet. Den scannet og her er loggen TDSSKiller.2.4.21.0_12.03.2011_16.46.40_log.txt Endret 12. mars 2011 av DubleTruble Lenke til kommentar
norbat Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Kjører pc'n i normal modus nå? Lenke til kommentar
DubleTruble Skrevet 12. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2011 Kjører pc'n i normal modus nå? Kan starte den i normal modus ja (blue screen kommer fortsatt) Men kjørte den i sikkerhets modus når jeg brukte TDSSKiller. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Hvis du har AVG, avinstaller dette. Se om du får kjørt Combofix (normal el. sikker modus) Hvis fortsatt probl: Høyreklikk på MBRCheck, velg og kjør som administrator og gjenta prosedyren som ble gitt tidligere om å reparere MBR. Lenke til kommentar
DubleTruble Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 (endret) Hvis du har AVG, avinstaller dette. Se om du får kjørt Combofix (normal el. sikker modus) avinstallerte avg men combofix finner det fortsatt skal jeg bare fortsette? (dette kan skade systemet) Endret 13. mars 2011 av DubleTruble Lenke til kommentar
norbat Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Bruk AVG Remover og se om ikke det får fjernet evt. rester etter avg Lenke til kommentar
DubleTruble Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 Bruk AVG Remover og se om ikke det får fjernet evt. rester etter avg "Combofix har oppdaget at følgende kjøretidsskannere er aktivert: Antivirus: AVG Internet Security 2011 Antispyware: AVG Internet Security 2011 Antivirus og programmer som beskytter mot inntrengningforsøk kan forhindre at ComboFix kjører ordentlig. Dette kan føre til uforutdigbare resultater og skader på systemet. Vennligst deaktiver disse skannerne før du trykker 'ok'." skal jeg bare fortsette? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Kunne du ha postet en hjt-logg først. Lenke til kommentar
DubleTruble Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 (endret) hjt logg HijackThis-Logg.txt Endret 13. mars 2011 av DubleTruble Lenke til kommentar
DubleTruble Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 mange "File Missing" der... Lenke til kommentar
norbat Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Mange file missing i hjt-logg er vanlig på et 64 bits os Se om du får kjørt combofix. Overse advarselen ang. avg da det ikke er noen tjenester etc. knyttet til avg som kjører, men det kan være at combofix ikke vil kjøre så lenge den mener at avg fortsatt finnes i en eller annen oppføring. Lenke til kommentar
DubleTruble Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 ComboFix logged. combofix.txt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå