Gå til innhold

Anbefalte innlegg

har fått virus på den nye pc'en!! (tror jeg)

har startet den i "sikkerhetsmodus med nett" og scannet med avg men fant ingen ting bare en masse filer som ikke ble testet. Jeg vet ca. hvor "viruset" lå før med det har blitt flyttet eller noe (det er noen filer igjen).

Hvordan kan jeg slette viruset?

Hvordan finner jeg viruset manuelt?

Når jeg skrur pc'en på "på vanlig måte" får jeg bare blue screen så re-starter den.

Endret av DubleTruble
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Følg veiledningen og post loggene i denne tråden.

Disse loggene skal du gjøre fra Skkermodus uten nettverk, der du ikke vil ha tilgang på internett.

Så det kan være lurt å bruke en annen datamaskin der du kopierer over nødvendig programmer på en minnepinne som du finner i tråden over.

Last ned også: Mbam-Rules og legg den også på minnepinnen.

Når du skal installere Malwarebytes Anti-Malware, så installer du programmet først før du så kjører programmet: Mbam-rules.exe som ligger på minnepinnen. Dette vil ta oppdatere Malwarebytes Anti-Malware manuelt fordi du ikke har internett tilgang

Nå skal du starte maskinen i Sikkermodus:

• Restart maskinen på vanlig måte

• Trykk mange ganger på F8 rett før Windows starter å laste inn.
  • Velg alternativet Sikkermodus uten nettverk.

• Til slutt logger du deg inn på brukeren din, og velger det passordet du pleier å bruke.

Merk: I noen tilfeller logger Windows seg inn på en bruker automatisk, og du trenger da ikke å skrive inn brukernavn eller passord.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Hei!

Følg veiledningen og post loggene i denne tråden.

Disse loggene skal du gjøre fra Skkermodus uten nettverk, der du ikke vil ha tilgang på internett.

Så det kan være lurt å bruke en annen datamaskin der du kopierer over nødvendig programmer på en minnepinne som du finner i tråden over.

Last ned også: Mbam-Rules og legg den også på minnepinnen.

Når du skal installere Malwarebytes Anti-Malware, så installer du programmet først før du så kjører programmet: Mbam-rules.exe som ligger på minnepinnen. Dette vil ta oppdatere Malwarebytes Anti-Malware manuelt fordi du ikke har internett tilgang

Nå skal du starte maskinen i Sikkermodus:

• Restart maskinen på vanlig måte

• Trykk mange ganger på F8 rett før Windows starter å laste inn.
  • Velg alternativet Sikkermodus uten nettverk.

• Til slutt logger du deg inn på brukeren din, og velger det passordet du pleier å bruke.

Merk: I noen tilfeller logger Windows seg inn på en bruker automatisk, og du trenger da ikke å skrive inn brukernavn eller passord.

tusen takk for svar dette prøver jeg

Lenke til kommentar

Da hopper du over combofix og veiledningen står det under:

Alternativ til Combofix:

DDS.scr lager en logg uten å gjøre noen endringer på pc'n i motsetning til Combofix som kan fjerne mange infeksjoner automatisk.

Hijackthis lager også en enkel og grei logg.

Lenke til kommentar

noen som vet hvor jeg kan legge ut HijackThis og Malwarebytes Anti-Malware loggen så noen kan fikse den (eller hva de skal gjøre med den)?

Det har du allerede gjort. Neste steg nå er at noen ser over loggene og gir tilbakemelding.

Men fikk du kjørt programmet "DDS" som det henvises til nedenfor?

Edit: I tillegg bør du legge ut mer informasjon. Hvis du vet cirka hvor viruset lå, bør du oppgi det.

Hvis du vet hvordan du ble infisert, bør du oppgi det.

Du bør også fortelle hvorfor du tror du har fått virus, og hvorfor du tror noe av det er fjernet =)

Endret av r2d290
Lenke til kommentar

noen som vet hvor jeg kan legge ut HijackThis og Malwarebytes Anti-Malware loggen så noen kan fikse den (eller hva de skal gjøre med den)?

Det har du allerede gjort. Neste steg nå er at noen ser over loggene og gir tilbakemelding.

Men fikk du kjørt programmet "DDS" som det henvises til nedenfor?

Edit: I tillegg bør du legge ut mer informasjon. Hvis du vet cirka hvor viruset lå, bør du oppgi det.

Hvis du vet hvordan du ble infisert, bør du oppgi det.

Du bør også fortelle hvorfor du tror du har fått virus, og hvorfor du tror noe av det er fjernet =)

"DDS" funket ikke.

Det var nok jeg som var dum nok til å laste ned en fil som tydelig vis var virus. det lå på mine dokumenter ned ble borte så fort jeg åpnet det.

Lenke til kommentar

du mangler en del filer HijackThis loggen, så jeg foreslår at du får tak i en som kan litt om pc (kanskje en venn?) til å hjelpe deg med å erstatte filene som mangler. et annet alternativ er jo å formatere pc'n (tar ikke lang tid dersom du kjeder deg en kveld)

Lykke til!:)

Lenke til kommentar

Får du startet pc'n i sikker modus m/nettverk?

MBAM må oppdaters. Du bruker en gammel definisjon

Ang. Combofix. Legg fila på skrivebordet og kjør combofix.exe derfra.

Hvis det er probl. med å starte pc'n i sikker modus, kan en bootcd med et antivirusprog. være et alt. Det kan vi komme tilbake til.

Lenke til kommentar

Får du startet pc'n i sikker modus m/nettverk?

MBAM må oppdaters. Du bruker en gammel definisjon

Ang. Combofix. Legg fila på skrivebordet og kjør combofix.exe derfra.

Hvis det er probl. med å starte pc'n i sikker modus, kan en bootcd med et antivirusprog. være et alt. Det kan vi komme tilbake til.

får startet pc'n i sikker modus m/nettverk.

mbam ble oppdatert (fikk "run time error 0" når jeg installerte det) fant ingen ting.

combofix får fortsatt bluescreen (rett etter den er ferdig med å loade/installere kommer bluescreenen) :thumbdown:

funker det bedre om jeg starter Combofix uten nettverk?

mbam-log-2011-03-12 (11-28-06).txt

Endret av DubleTruble
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...