Yawa Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Sitter å tenker litt på hva jeg skal kalle bilder og filer etc. Åssen format bør jeg ha på de? bør jeg holde meg til a-z, A-Z, 0-9 og kun "_" (understrek)? Har det noe å si om jeg bruker vanlig "-" (mellomstrek)? og hva med æøåÆØÅ ? PHP og JavaScript liker jo ikke ÆØÅ noe særlig, hvertfall ikke javascript føler jeg... hadde et script som aldri funka, men så tok jeg bort æøå, og så funka det lett... PHP funker jo, men blei endel decoding og encoding da - for min del. Mulig det er en lett løsning jeg ikke er kjent med enda... Hvordan er dette filnavnet : Norge_NO-01_Østefold.png for eksempel? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Mitt råd er dette, i klasse og filnavn er det ugreit, inn i metoder er det greit. 1 Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Selv bruker jeg alltid å operere etter "føre-var"-prinsippet og aldri benytte internasjonale tegn i kode. -C- Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) Det SKAL ikke spille noen rolle, men selv skriver jeg all kode på engelsk, også dokumentasjon, for å omgå det potensielle problemet. Mellomrom synes jeg derimot er uproblematisk. Jeg er ikke egentlig helt med på at det noensinne har vært noe annet enn et innbilt problem allikevel. Før i tiden foretrakk man korte filnavn, ettersom FAT i utgangspunktet ikke kan ha mer enn... var det tolv tegn? i et filnavn. Det hadde heller ikke overrasket meg om det finnes parsere som bruker [a-zA-Z_][a-zA-Z_0-9]* som navn på objekter, men de fleste gjør det heldigvis ikke, jeg har ihvertfall ikke vært borti det. Endret 12. mars 2011 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 17. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2011 har lagt det som en vane å kode på engelsk... det jeg var/er litt usikker på er filnavnene på bilder til eksempel. Om de bør ungå å ha æøå i seg... og om det var noe ulempe å bruke mellomrom og sånt... Lenke til kommentar
Occi Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Snu på saken; hvorfor skrive norsk? Like så greit å skrive engelsk. Lærern min i Java på HiO skriver forøvrig æøå i koden, jeg dør litt inni meg hver gang, da vi ble lært opp til å bruke Textpad i starten, og denne oppfører seg spesielt på de stasjonære skolePCene, som fører til at det blir encoding problemer ved porting, og et rent helvete :\ Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Vi ble også anbefalt Textpad, men det var i 2004... Hvis textpad fortsatt er textpad, så vil jeg anbefale Notepad++ istedet Men hele poenget med å benytte Textpad var vel "åååhhh, man kan lage snarvei til javac" så... -C- Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Fatter ikke hvorfor de ikke bare tar i bruk eclipse eller netbeans med engang. Hos oss skulle vi også bruke textpad. Jeg lastet ned netbeans istedet. Mye enklere. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Fordi man besvarer eksamensoppgaver på papir, da er det viktig å huske all syntaksen som skal brukes. Blir jo litt kjipt om du kommer på eksamen og plutselig får jernteppe og ikke klarer å skrive en mainklasse engang, siden du aldri gjorde det med din IDE. 1 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Grunnen til at vi ble lært opp til å bruke nettopp Textpad var at den kunne compile, og at den hadde null hjelpemidler, slik at du måtte lære deg å finne feilene dine utifra feilmeldingen, og det er jo forsåvidt greit nok. Syns ikke det er noen dårlig grunn. Men så fort man føler man er stabil nok til å huske syntax osv. så burde man hoppe over på Eclipse el.l ja, noe vi har begynt med dette semesteret. Bruker forøvrig både Eclipse og Netbeans, men Netbeans til PHP Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Eclipse og netbeans fikser jo ingenting for deg. Den påpeker hvor det er feil, og kommer med en feilmelding. Samtidig gjør den slik at du slipper å sitte og slå opp i dokumentasjon manuelt når du skriver, som er vanvittig hjelpsomt, også for nybegynnere. Eclipse er ikke det minste hjelpsomt hvis du ikke kan java. Det er ihvertfall min mening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå