Stigern2k Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Har akkurat gått over fra telenor til tele2, og det er en slik aktiveringsdato som er satt til 20.7.2003 .. men fikk modem pakka for et par dager siden.. det står at en ikke kan koble til internett før aktiveringsdatoen, men jeg prøvde allikevel.. Tok å renew'a ip adressen fra DHCP og voila! Der fikk jeg ip adresse fra tiscali.no.. så kan ikke skjønne annet enn at jeg surfer gratis akkurat nå Kunne egentlig bare kjøpt meg et adsl modem og sendt tilbake tele2 modemet jeg nå.. Er det flere som har opplevd noe lignende ? Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 funker fordi telenor ikke har stengt utstyret i sentralen fordi tele2 har bedt om dette siden du skal ha ADSL fra dem, de leier nemlig telenor sitt utstyr.... funker nok desverre ikke ellers Lenke til kommentar
jokki Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 funker fordi telenor ikke har stengt utstyret i sentralen fordi tele2 har bedt om dette siden du skal ha ADSL fra dem, de leier nemlig telenor sitt utstyr....funker nok desverre ikke ellers Det hadde jo vært ulønsomt for telenor for først og stenge ned utsyret for så å åpne det igjen om et par dager. så derfor gjorde de nokk som de gjorde. Tror nok de er fult klar over at du kan ha gratis ADSL nå. Lenke til kommentar
Mysil2 Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Du hadde telenor og gikk over til tele2, og vips så kan du surfe med tiscali-ip? Hvordan hastighet får du der da? Lenke til kommentar
Bulle Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 smarting du som har meldt overgang til Tele2 ADSL. Har det selv og er kjempefornøyd...... Lenke til kommentar
Mio Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Har akkurat gått over fra telenor til tele2, og det er en slik aktiveringsdato som er satt til 20.7.2003 .. men fikk modem pakka for et par dager siden.. det står at en ikke kan koble til internett før aktiveringsdatoen, men jeg prøvde allikevel.. Tok å renew'a ip adressen fra DHCP og voila! Der fikk jeg ip adresse fra tiscali.no.. så kan ikke skjønne annet enn at jeg surfer gratis akkurat nå Kunne egentlig bare kjøpt meg et adsl modem og sendt tilbake tele2 modemet jeg nå.. Er det flere som har opplevd noe lignende ? Du har akkurat gått over fra Telenor til Tele2 ,så får du en ip adresse fra Tiscali nå? Lenke til kommentar
Green Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Du har akkurat gått over fra Telenor til Tele2 ,så får du en ip adresse fra Tiscali nå? Ja dette lurer eg og på. Har Tele2 og Tiscali eit samarbeid på ADSL??? Lenke til kommentar
Stigern2k Skrevet 13. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2003 Saken er at jeg egentlig ikke har tele2 før 20.7.. i dag er det den 13.7 .. så jeg kommer sikkert til å få ip fra tele2 etter den 20.7. Ringte kundeservice på tele2 og fortalte dette, da jeg bare nevnte tiscali så sa han: "hei! Dette er ikke tiscali, dette er tele2!" Så jeg tviler på at de har noe med hverandre å gjøre Får samme hastigheten som før med tele2, og sparer litt over 600kr i kvartalet.. Like greit å bytte et svar til jokki: Jeg vil tro de bare patcher om når man skal bytte leverandør, så stor jobb mellom å trekke ut en kabel / sette den inn i "tiscali porten" Lenke til kommentar
jokki Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Saken er at jeg egentlig ikke har tele2 før 20.7.. i dag er det den 13.7 .. så jeg kommer sikkert til å få ip fra tele2 etter den 20.7.Ringte kundeservice på tele2 og fortalte dette, da jeg bare nevnte tiscali så sa han: "hei! Dette er ikke tiscali, dette er tele2!" Så jeg tviler på at de har noe med hverandre å gjøre Får samme hastigheten som før med tele2, og sparer litt over 600kr i kvartalet.. Like greit å bytte et svar til jokki: Jeg vil tro de bare patcher om når man skal bytte leverandør, så stor jobb mellom å trekke ut en kabel / sette den inn i "tiscali porten" Eier ikke Telenor ADSL linjene her i norge??? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Eier ikke Telenor ADSL linjene her i norge??? Nei, selvfølgelig ikke. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 telenor networks derimot eier en stor del. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 mener de har eneretten over kobberlinjene som blir brukt til ADSL. fant dette på hw.no sine hjemmeside. Det har vært delte meninger om prisen på Telenors ADSL, men det viser seg at selskapet faktisk tar tre ganger høyere linjeleie enn konkurrenten Telia i Sverige. Fordyrer Telenor ADSL for det norske markedet? Nextgentel og Telenor var de første aktørene som markedsførte seg på det norske ADSL-markedet. Med tanke på prisen ble Telenor nesten dømt nedenom og hjem ett år tilbake dersom man sammenlignet med Nextgentel. Dette har imidlertid delvis jevnet seg ut, selv om Telenor fortsatt ligger høyere i pris. Med tanke på antall betalende kunder ligger Telenor og Nextgentel stort sett likt, men førstenevnte leverer i et geografisk område som har dobbelt så mange potensielle kunder. Det har etterhvert blitt flere norske aktører som kan tilby ADSL, men alle disse må betale leiekostander til Telenor for bruk av linjene. Telenor eier nemlig alt kobberet, og ingen andre aktører har i dag kapasitet til å investere milliarder i opprettelse av egne linjer. Bergensbaserte Nextgentel betaler i dag Telenor 168 kroner pr. måned i kobberleie pr. ADSL-kunde. Dersom man sammenligner denne prisen med det Telia tar i Sverige, så vil man se at Telenor faktisk ligger mer enn tre ganger høyere. Telia tar nemlig 50 kroner av sine "konkurrenter" for samme tjeneste i Sverige. Telenor har tilbydt 20-30 kroner i prisreduksjon ved såkalt "delt aksess", men denne tjenesten hos Nextgentel har blitt rammet av en rekke forsinkelser. Telenor påstår ovenfor Computerworld at de tar riktig pris for kobberleien, men vil allikevel ikke kommentere det faktum at svenskene tar 1/3 av prisen. Prisene har visstnok enda ikke blitt klaget inn for Post- og teletilsynet, men Telenor har sendt inn regnestykket for "delt aksess" og venter her fortsatt på en tilbakemelding. så vist ut som jeg hadde rett her Telenor bestemmer prisen på adsl her i norge! Info-en ble funnet her Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 mener de har eneretten over kobberlinjene som blir brukt til ADSL.så vist ut som jeg hadde rett her Telenor bestemmer prisen på adsl her i norge! Info-en ble funnet her De bestemmer prisen på linjeleien i sitt nett, men de eier ikke ADSL-linjene for det. Utstyret for og levere xDSL har de ikke noe monopol på. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 mener de har eneretten over kobberlinjene som blir brukt til ADSL.så vist ut som jeg hadde rett her Telenor bestemmer prisen på adsl her i norge! Info-en ble funnet her De bestemmer prisen på linjeleien i sitt nett, men de eier ikke ADSL-linjene for det. Utstyret for og levere xDSL har de ikke noe monopol på. sånn så jeg har forstått det eier de linjene. Så aktørene må leie linjene av dem. Men de forskjellige sentralene har de vel ikke noe med. Stemmer ikke det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå