Gå til innhold

CDON har fjernet serienummeret fra mitt HD598

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg mottok Sennheiser HD 598 i går fra CDON.

Så langt svært fornøyd med lyden.

Men! Da jeg skulle åpne esken oppdaget jeg noe sjokkende. Serienummeret på esken var fjernet.

Jeg har sendt inn spørsmål til CDON om dette og håper på svar.

Har også kontaktet Sennheiser om dette.

Gleder meg til forklaringen på dette.

Det finnes andre strekkoder på boksen, men disse er produktkoder (EAN og UPC)

Hvorfor skulle serienummeret fjernes? Dårlig batch? Stjålet?

Noen andre med samme erfaringer?

Antar sterkt at serienummeret også finnes på innsiden av headsettet.

post-123709-0-89620800-1299683449_thumb.jpg

Linker som forteller om skifte av materialer i headsettet.

http://www.head-fi.org/forum/thread/541039/sennheiser-hd-598-appreciation-thread/15

Endret av Toast Is Pimp!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter og ha lest linken jeg fant, så er det nok for og unngå retur av batchene som hadde dårlig materiale.

Så får bare vente og se om sprekkene oppstår. Vet ikke om jeg orker og vente.

Hva skjer når jeg returnerer headsetet om 1 år? Skal jo få samme modell tilbake, men hva om de slutter og produsere HD 598 og dermed selges det utgående modeller som så etter nok 1 år jeg ikke får skiftet til "tilsvarende" produkt.

Mister jo verdien.

Er jo ikke akkurat som og kjøpe 1kg gull. Men allikevel!

Glad at det ikke går utover lyden i alle fall.

Til sammenligning:

WD disk på 500 gigabyte som var rundt 4 år gjorde seg om til en fabelaktiv brevpresse for 1 uke siden.

Den kostet i sin tid 1050kr.

Nå mottar jeg en Samsung harddisk på 500 gigabyte som koster 310kr fra samme butikk.

Endret av Toast Is Pimp!
Lenke til kommentar

Ah, kjekt å vite, skal sjekke mine på jobb i morgen, men har ikke lagt merke til noe så langt.

Godt å vite dette også:

Originally Posted by Rosmadi MahmoodHere in Sennheiser, our products need to pass through stringent quality tests before they are released to the market. However, there may be instances where a small batch of products may still suffer some undesired quality issues. In this case, we've heard of customers writing in about cracks on their HD 598 headbands. But this does not mean that all units of HD 598 that we've produced will crack after a few days of usage. Nevertheless, we've decided to act on this by changing the material to improve and make it even better. And you may rest assure that we'll stand by our 2-year warranty claim. So long as you bring in your HD 598 with your receipt / proof of purchase to our service centres, we'll provide you with a replacement unit. Cheers!
Lenke til kommentar

Neida! Jeg er ikke så bekymret lengere, siden det bare er materialet og ikke noe med driverne og gjøre.

Fikk svar fra CDON i dag.

Dog er jo disse som svarer på support stolslitere. Skulle likt og ha opplevd et mer engasjert supporterteam, der de kan ta kontakt med alle instanser hos dems bedrift for svar.

Hej Baktus,

Vi kan tyvärr inte svara på varför streckkoden är bortskrapad på din produkt, däremot kan vi säga att du har två års garanti från oss även om du inte kan uppge ditt serienummer. Var noga med att spara fakturan/följesedeln till din produkt för eventuellt framtida serviceärenden.

Lenke til kommentar

Fikk svar fra Sennheiser på norsk:

Takk for din mail.

Det er ikke lov for forhandler å fjerne våre serienumre. Dette er en sikkerhet for at kundene skal vite at de kjøper et ekte Sennheiser produkt. Vi foreslår at du returnerer produktet til CDon.no og at du vil ha et produkt med serienummer intakt.

Ha en stålende dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...