Ole4 Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Vanskelig å lage en tittel som passer. Kjører en bygd-stasjonær jeg kjøpte brukt med Windows 7 Ultimate. Fra første gang jeg brukte PC-en har det kommet opp en dialogboks der "Windows" vil åpnes. 4 dialogbokser (som er helt like) åpnes ved oppstart. Har prøvd mye, men det vil ikke gå bort. Legger ved screen-shot. Noen som kan være så snill å hjelpe meg? På forhånd, takk. Ole Screenshot: http://lastopp.no/3/6505970eb7b7de2e8a616d403ae254ba.jpg Lenke til kommentar
Mentol Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Trykk på Windows knappen nede i venstre hjørne. Trykk da på "Kjør" og skriv inn "msconfig" (uten sitater.) Hvis du ikke har Kjørknappen så bare åpne ei eller annen mappe og skriv "msconfig" der det burde stå hvor på pc'en du er. Trykk dermed på "Startup" og prøv å finn det du leter etter. Du kan egentlig trykke på "Disable all" og så bare ta på Antivirus og sånt etterpå. Men pass på hvis du har noe som heter "Microsoft Windows Operating System" med 'Manufacturer' som Microsoft Corporation, den må være på. Er ikke på alle PCer dette vises, men bare i tilfelle. Hvis dette ikke virker, skriv tilbake. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Trykk på Windows knappen nede i venstre hjørne. Trykk da på "Kjør" og skriv inn "msconfig" (uten sitater.) Hvis du ikke har Kjørknappen så bare åpne ei eller annen mappe og skriv "msconfig" der det burde stå hvor på pc'en du er. Trykk dermed på "Startup" og prøv å finn det du leter etter. Du kan egentlig trykke på "Disable all" og så bare ta på Antivirus og sånt etterpå. Men pass på hvis du har noe som heter "Microsoft Windows Operating System" med 'Manufacturer' som Microsoft Corporation, den må være på. Er ikke på alle PCer dette vises, men bare i tilfelle. Hvis dette ikke virker, skriv tilbake. Ikke anbefalt! Det du skal gjøre er nesten det samme som han beskriver, men i stedet for å velge "Disable All" / "Deaktiver Alle" skal du poste et skjermdump her på diskusjon.no Lenke til kommentar
Ole4 Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 Burde jeg ta sikkerhetskopiering før jeg gjør det? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Burde jeg ta sikkerhetskopiering før jeg gjør det? Gjør det jeg sa i posten over, ta bilde av msconfig under "Startup" / "Oppstart"-tabben. Så kan vi se hva som forårsaker problemet ditt. Du skal ikke gjøre noen endringer. Lenke til kommentar
Ole4 Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 Ettersom det var flere sider, ble det flere skjermbilder. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Er veldig mye unødvendig oppstart her ser jeg. Alt dette gjør datamaskinen din treg under oppstart. Har mye på skrivebordet blir den også tregere. Følgende programmer kan det fjernes huke av: Første bilde: HKCU RGSC Adobe CS4 Andre bilde: Adobe Acrobat Adobe Reader GrooveMonitor QuickTime Nero BackItUp iTunes Tredje bilde: Java MagicDisc PhotoLeader Dersom du ikke ønsker å fjerne noen av disse så er det bare følgende programmer du egentlig trenger å fjerne: HKCU Ellers ser jeg det er en del HP-progrmavare der, det kan du gjøre som du vil med Endret 9. mars 2011 av Gjest Lenke til kommentar
Ole4 Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 Har ikke noe problemer med at pcen er treg etter oppstart, men den pop-upen er veldig plagsom! Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Redigerte litt på innlegget mitt, men anyway: Filen HKCU så veldig misstenksom ut er muligens den som skaper problemet. Lenke til kommentar
Ole4 Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 Takk, googlet filnavnet, og var en trojaner! Alikevel ble problemet mitt ikke borte! Skal visst nok sies at det ikke kommer opp fire slike pop-uper, men en etter jeg deaktiverte HKCU. Lenke til kommentar
Hans_Henrik Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 gå start->cmd skriv cd \ cls dir windows /s /b ^ og trykk enter for hver linije. hva står på den svarte skjermen nå? (screenshot går sikkert også) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå