Gå til innhold

Demobrukt 500D - Trygt å kjøpe?


Anbefalte innlegg

Jeg har kommet over et demobrukt 500D hos forhandler som de skal selge for 3000,-

Nypris er 4000,-

 

De sier at jeg får full garanti og reklamasjonsrett. Er det risikabelt å gjøre dette?

Er det sannsynlig at vanlig utsalgspris på 500D vil bli så lav nå når 600D kommer?

 

hmmm... prisen var fristende lav!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være lurt å sjekke at det ikke er støv på sensoren og se etter merker som indikerer at den har falt i bakken (før eller siden faller "alle" kameraer i bakken, ). For noen kroner mer får du et nytt D3100 eller 1100D. Det er nyere modeller som kanskje er bedre, ihvertfall på video.

Lenke til kommentar

For noen kroner mer får du et nytt D3100 eller 1100D. Det er nyere modeller som kanskje er bedre, ihvertfall på video.

Er ikke 1100D en kjip-utgave av 500-600D serien? Hva er i så fall forskjellen mellom et 500D og et 1100D?

 

Med mindre 1100D er en ENORM oppgradering fra 1000D ville jeg holdt meg unna. 1000D føles lite, lett, billig tregt , har dårlig Af osv. 500D er iallefall MILEVIS over 1000D, og tviler på 1100D blir noe kvantesprang sammenliknet med 1000D

Lenke til kommentar

Det kan være lurt å sjekke at det ikke er støv på sensoren og se etter merker som indikerer at den har falt i bakken (før eller siden faller "alle" kameraer i bakken, ).

 

 

Faller kamera i bakken? :S

 

Hvordan behandler du kamera ditt, kan aldri skjønne hvordan jeg kunne klart å miste 7D og 70-200mm f2.8L USM i bakken bare...

Når man holder i et kamera, da holder man jo godt!

Lenke til kommentar

Jeg har kommet over et demobrukt 500D hos forhandler som de skal selge for 3000,-

Nypris er 4000,-

 

De sier at jeg får full garanti og reklamasjonsrett. Er det risikabelt å gjøre dette?

Er det sannsynlig at vanlig utsalgspris på 500D vil bli så lav nå når 600D kommer?

 

hmmm... prisen var fristende lav!

 

Hei!

Regner med at det var på Fotovideo du viste til?

Jeg har selv bestilt en der. Nå er det 3 demobrukt igjen.

Til den prisen og med 3 mnd garantier er det mye bedre enn de priser du finne på Finn.no, uten garanti og er mer brukt.

Lenke til kommentar

Det eneste jeg ser som problemer ved og kjøpe en demonstrasjons/utstillings-modell er som sagt at det ikke har falt i gulvet samt at ingen har puttet pølsefingrene sine inn i kameraet og skadet speilmekanismen/mattskiven.

Opplevde det en gang da jeg kjøpte en utstillingmodell, fordelen var at butikken er i nærheten og de fikset opp i det.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Du har FULL garanti sier du jo? Kjøp det, kontroller det og bruk det MYE i 2 mnd, så bestemmer du deg for om noe er galt eller ikke. Demo betyr ikke at kameraet ikke er i samme stand som ett hvilket somhelst nytt kamera. Det betyr enkelt og greit at det har vært brukt få ganger eller brukt til å stå i ett utstillingsvindu.

 

PS. 1100D er milevis unna 550D i byggekvalitet, hastigheter mm., og det er ikke store forskjeller på 500D og 550D. Så vet vi det :)

Lenke til kommentar

Takk for alle svar! Tror jeg legger inn bestilling da :-)

 

Prisen er god, så ville nok bestilt kameraet.

Bare sjekk nøye at det ikke er noen fingeravtrykk inne i huset da mekanikken er ganske ømtålig når du får kameraet.

 

Husk og kjøp minnekort av class6 eller bedre, og formater kortet i kameraet, gjerne formater hver gang istedefor og bruke slette-funksjonen.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar! Tror jeg legger inn bestilling da :-)

 

Prisen er god, så ville nok bestilt kameraet.

Bare sjekk nøye at det ikke er noen fingeravtrykk inne i huset da mekanikken er ganske ømtålig når du får kameraet, sjekk også batteriluken og de andre lukene for skader.

 

Husk og kjøp minnekort av class6 eller bedre, og formater kortet i kameraet, gjerne formater hver gang istedefor og bruke slette-funksjonen i kameraet.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...