7volt Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 finnes det kobberskruer? er det i så fall noen som vet hvor de kan kjøpes? skruene skal brukes i forbindelse med en peltier kjølt vanntank. Lenke til kommentar
- Blaster - Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Du skal nokk slite med å finne skruer i kopper. Grunnen til dette er at kopper er litt "mykt". Det gjør at gjengene lett ryker. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Utvalget er nok større i messing. Materialegenskaper og utseende skiller seg ikke så brutalt fra kobber, bortsett fra at det er et "sterkere" materiale. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Hvorfor skal du har kobberskruer? De få skruene du skal bruke trur jeg ikke vil ha noen innvirking på varmeoverføring. Vis du skal mache så er vel messing som er nærmest. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Må si meg enig med de over meg. Messing er å foretrekke. Men det finnes skruer i kobber også, men de er ikke akkurat lagervare hos byggmakker for å si det slik :wink: Lenke til kommentar
7volt Skrevet 28. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2003 Hvorfor skal du har kobberskruer? De få skruene du skal bruke trur jeg ikke vil ha noen innvirking på varmeoverføring. Vis du skal mache så er vel messing som er nærmest. Skruene skal brukes som "kjøleribber" i en vanntank på et radiatorløst system, og derfor er det en fordel at de leder varme godt, og det gjør ingenting om det er mykt. Men hvis messing er et godt alternativ, kan jeg alltids prøve det ... Men igjen, hvis noen vet hvor jeg får tak i kobberskruer, hadde det vært ypperlig til prosjektet mitt. Lenke til kommentar
shebban Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 ?? Skal du kjøle ned pelt med skruer? Tror ikke det vil funke så bra! Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 ?? Skal du kjøle ned pelt med skruer? Tror ikke det vil funke så bra! når sa han noe om pelt? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 ?? Skal du kjøle ned pelt med skruer? Tror ikke det vil funke så bra! når sa han noe om pelt? Les hele posten du.... Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 ?? Skal du kjøle ned pelt med skruer? Tror ikke det vil funke så bra! når sa han noe om pelt? Les hele posten du.... kanskje litt får mye lesestoff for meg i det siste. kanskje gå å legge meg?(neh) btw. ble litt flau nå, liker ikke få setninger med "..." Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Jeg hadde ikke tid til å søke for deg, men sjekk skruesøk hos TINGSTAD De er desidert størst på alt med gjenger på. Alt i fra rustfritt til plastskruer. Lykke til! Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 jernia har kobberskruer tror jeg Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Høres interessant ut, kjøle vanntanken med peltier, ingen radiator osv. - menneh hva skal du kjøle (den varme siden av) peltieren med da? timtowtdi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå