SeisMech Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Hei, Har lyst å jobbe offshore på Plattform og har dermed tenkt og gå skule innen boreteknikk. Har hørt att Bergen har eit tilbud der en kan kombinere med og jobbe offshore. Hva trenger eg av utdanning osv? Hvordan går eg fram? trenger en slikt bore kurs for å komme inn på skolen? Har følgende utdanning: 1. GK Mekaniske 2. Vk1 Skipsteknisk drift 3. 2 år som motorman lærling 4. Fagbrev som motormann 5. 1 år Maritim tek. fagskole (1 eksamen ikke bestått etter første året) 6. G20/G4 krankurs samt stroppe kurs og OLF sikkerhets kurs. Har også VHF kurs. 7. 2.5 år som Mekaniker ombord Seismikk fartøy. Takk for evt. svar. Lenke til kommentar
Tommy_1984 Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) http://www.offshoreutdanning.no/index.php/?id=4 Borekurset her består av 8 helgesamlinger, tar du det skal du iallefall være kvalifisert til å søke offshore jobb som boredekks-arbeider, når du har den bakgrunnen som du har. Ellers så ville jeg anbefalt deg til å sjekke hvordan jobbutsiktene generelt er offshore, det skal ikke legges skjul på at Statoil prøver iherdig å nedbemanne personell offshore. Endret 9. mars 2011 av Tommy_1984 Lenke til kommentar
Kristian90 Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 http://www.offshoreutdanning.no/index.php/?id=4 Borekurset her består av 8 helgesamlinger, tar du det skal du iallefall være kvalifisert til å søke offshore jobb som boredekks-arbeider, når du har den bakgrunnen som du har. Ellers så ville jeg anbefalt deg til å sjekke hvordan jobbutsiktene generelt er offshore, det skal ikke legges skjul på at Statoil prøver iherdig å nedbemanne personell offshore. Til informasjon, har ikke Statoil, BP, ExxonMobile, Talisman, ConocoPhillips, Marathon, Eni Norge eller noen av de andre operatørselskapene på norsk kontinentalsokkel ansatte boredekksarbeidere. Dersom jeg var deg ville jeg kontaktet opplæringskontoret for oljerelaterte fag www.oof.no Lenke til kommentar
Tommy_1984 Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Til informasjon, har ikke Statoil, BP, ExxonMobile, Talisman, ConocoPhillips, Marathon, Eni Norge eller noen av de andre operatørselskapene på norsk kontinentalsokkel ansatte boredekksarbeidere. Dersom jeg var deg ville jeg kontaktet opplæringskontoret for oljerelaterte fag www.oof.no Tja, hvis du tar deg tid til å lese innlegget mitt en gang til, så vil du ser at jeg på ingen som helst måte har linket Statoil til den spesifikke arbeidsstillingen. Det jeg imidlertid skriver, er at jeg ville undersøkt hvordan markedet for offshore er. Statoil brukte jeg som et eksempel på hvordan offshore næringen generelt prøver å fokusere i større grad på effektivisering av bemanningen offshore, eksempelvis Brage plattformen. Hvordan de gjør ting hos Seadrill, Aker, Odfjell etc har jeg ikke spesifikk info om, men du kan være sikker på at de tenker på økt effektivisering der også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå