Gå til innhold

Noctua NH-D14 + ASUS M4A89TD PRO/USB3


Tri66er

  

1 stemme

  1. 1. Hvilken kjøler bør jeg gå for?

    • Noctua NH-D14
      0
    • Corsair H70
      1


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Dette er muligens ett ganske dumt spørsmål. Men jeg bygde meg en ny pc i oktober i fjord. Nå tenkte jeg att jeg vil prøve å clocke Prosessoren min(AMD Phenom II X6 1090T Black Edition) litt.

 

Da tenkte jeg å kjøpte en av Corsair H70 eller Noctua NH-D14. Noctua NH-D14 er den som frister mest skal jeg være ærlig. Men ble litt bekymra da jeg så en youtube video der dem testa den.

 

Jeg har idag ASUS M4A89TD PRO/USB3 hovudkort, Cooler Master HAF 922 Midi Tower kabinett og 8GB Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz(4x 2GB). Mine bekymringer er att ramm-brikkene mine blir for "høye" og ikke får plass under Noctua kjøleren, er dette noe å bekymre seg for? eller er det bare mindfuck på youtubevideoen jeg så?

 

Mvh

Kim

 

EDIT: Beklager om jeg har plassert tråden feil, da er det bare å flytte den til riktig plass.

Endret av Tri66er
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo stille disse spørsmålene samtidig.

 

Jeg vil bytte ut viftene som står i kabenettet mitt(Cooler Master HAF 922 Midi Tower)

 

Dette er plassene jeg har: Foran 20 cm - ( 1 installert)

Topp 20 cm - ( 1 installert)

Bak 12 cm - ( 1 installert)

Bunn : 1 x 12 cm - ( 0 installert)

Side : 1 x 20 cm - ( 0 installert)

 

Tenkte egentlig Noctua vifter, ihvertfall "bak". Men er usikker på om jeg skal bytte ut 20cm viftene som står i fra før.

 

Da tenkte jeg 2x Noctua NF-S12B FLX 120mm til "Bunn"(forresten, bør vifta som står i bunnen blåse inn eller ut i kabinettet?) og "Bak".

 

Trenger også tips til vifte jeg kan ha i side døra.

 

 

Veldig takknemlig for alle svar, trenger dere mer info for å svare er det bare å spørre.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har idag ASUS M4A89TD PRO/USB3 hovudkort, Cooler Master HAF 922 Midi Tower kabinett og 8GB Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz(4x 2GB). Mine bekymringer er att ramm-brikkene mine blir for "høye" og ikke får plass under Noctua kjøleren, er dette noe å bekymre seg for? eller er det bare mindfuck på youtubevideoen jeg så?

 

 

Er ikke noe mindfuck, noctua'en er svær som bare det .. Har den selv.. Og fikk det samme problemet som du kommer til å få med dine rambrikker, det du kan gjøre er å skru av toppen på kjøleribbene på rambrikkene, da får du plass ;)

 

Kan jo nevne at du også får akkurat plass til noctua'en i kabinettet med tanke på høyde på kjøleren ;)

Lenke til kommentar

Er ikke noe mindfuck, noctua'en er svær som bare det .. Har den selv.. Og fikk det samme problemet som du kommer til å få med dine rambrikker, det du kan gjøre er å skru av toppen på kjøleribbene på rambrikkene, da får du plass ;)

 

Kan jo nevne at du også får akkurat plass til noctua'en i kabinettet med tanke på høyde på kjøleren ;)

 

 

Takk for svar!

 

Er den så svær at jeg ikke får plass til vifter i siden av kabinettet? eller går det akkurat bra inkludert viftene i døra?

 

EDIT: Går det utover rammen om jeg fjerner kjøleribbene på rambrikkene?

Endret av Tri66er
Lenke til kommentar

Den er så svær at du ikke får plass til noen vifte ja, kjøleren er 160mm og du har 160mm fram til sidedøra, så det er akkurat på millimeteren du har plass! Du får nok plass til en 120mm vifte nederst da, men ikke noen 200mm som er der fra før.. Det kan også hende det som står på cooler master sine hjemmesider (160mm høyde på kjøleren) er med 200mm vifta i sidedøra, men tviler litt..

 

Vil gå litt utover kjølinga på rammen, men er ikke noe problem hvis ikke du skal overklokke de noe sinsykt, noe som ikke er vits i det hele tatt med tanke på gaming, eneste du vil merke er på benchmarking tester..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...