Wackamole Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Hei! Jeg sliter med et lite problem, jeg har et nummerisk tastatur av knapper, jeg vil at etter 4 trykk på dette tastaturet at skjemaet skal sendes med verdien av det som er tastet, altså hvis man trykker inn 0031 når siffer 1 er trykt som siste siffer så skal skjemaet sendes med 0031 som verdi. Sliter litt med og finne ut hvordan jeg skal gjøre dette. Jeg har prøvd mye og liker å bruke jQuery til dette, er det noen som har noen gode tips eller kanskje et eksempel på hvordan jeg kan gjøre dette? Hilsen Wacka Lenke til kommentar
laserlars Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Kjør en function (trenger bare 1) på alle knappene dine, bruk onMouseUp='nummer_function()' eller noe i den duren. - Functionen må legge til tallet som ble trykket i en variabel, variabel = variabel + <nytt tall>; - Sjekk deretter om variabelen har 4 tegn. - Finn siste tegnet i variabelen - Gjør-your-thang Håper du skjønte hva jeg mente. Endret 9. mars 2011 av laserlars Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 Ja, det er jeg klar over, og det er dette jeg har prøvd meg blind på - Det jeg trenger hjelp til er den tekniske biten, eller backend om du vil, hvilke funksjoner jeg skal bruke osv. Lenke til kommentar
laserlars Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Mekket sammen noe veldig raskt, og sikkert ikke beste måte å gjøre det på. Men du tar sikkert poenget <head> <script type="text/javascript"> function fNummer(s) { tall = tall + "" + s; if (tall.length == 4) { // 4 tall // Finn siste tallet var sistetall = tall.charAt(tall.length-1); // Putt resten av koden din her tall = ""; } } </script> </head> <body> <script type="text/javascript">var tall; tall = "";</script> <input type='button' value='1' onMouseUp='fNummer(1)'> </body> Endret 9. mars 2011 av laserlars Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 Tusen hjertelig takk! Fungerte utmerket, akkurat slik jeg så for meg - Også var det jo i bunn å grunn ganske enkelt Tusen takk nokk en gang! - Wacka Lenke til kommentar
laserlars Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Np Så nå i ettertid at du egentlig ikke trengte siste tallet til noe, jeg som misforstod Men pytt pytt. Endret 9. mars 2011 av laserlars Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå