Kontorstol Skrevet 9. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2011 Hei, har tatt mitt første selvportrett (som jeg var noelunde fornøyd med ihvertfall), men jeg har egentlig ikke så mye peiling, så jeg lurte på hva dere syns? Må forresten beklage for litt rotete bakgrunn, men jeg hadde ikke noe annet tilgjengelig Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 9. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2011 Hva her egentlig bildet med selvportrett å gjøre? Portrett av objektivet? Jeg har desverre ingenting positivt å si om bildet. Ta bilde av ansiktet neste gang.. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. mars 2011 Godt poeng. Har bare sett noen bilder som er tatt på samme måten, med tittelen "selvportrett", så konkluderte med at det gikk under den kategorien. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 9. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2011 Fort gjort å ta feil hvis man er fersk! Ta et nice portrett av deg selv. Lek litt med lys. Vær kreativ! Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. mars 2011 Er ikke lenge siden jeg fikk interessen for å ta bilder, så fersk er mildt sagt. For prøve meg frem. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 9. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Du får google litt etter tips og triks. Finn en kompis som du kan ta portretter av, så blir det lettere å lære kameraet å kjenne. Endret 9. mars 2011 av KSolfjeld Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. mars 2011 Uten å lage ny tråd, er dette noe bedre? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 10. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2011 (endret) Ja der har du ansiktet i hvertfall. Prøv å få fokus på øynene i stedet for nesetippen. Endret 10. mars 2011 av KSolfjeld Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2011 (endret) Portrettet i seg selv fungerer greit, bakgrunnen og lyssettingen gir et litt "creepy" utseende. Men man burde fokusere på øynene når man har et sådan direkte øyekontakt med motivet/bilde, noe som kan være vanskelig på selvportrett. Endret 10. mars 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. mars 2011 Var ikke så lett å fokusere når jeg tok bildet selv, men forstår hva dere mener. Lenke til kommentar
Speedsjarken Skrevet 10. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2011 Hva er gjort under etterbehandlingen av det siste bildet? På min skjerm blir det en litt grell rosalilla-ish tone i det hele som kombinert med lite tekstur i hud og dårlig fokus gir inntrykk av at det kunne ha vært et lik eller en voksdukke. No offence 1 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2011 (endret) Tatt på vid brennvidde på litt for nært hold til å være flatterende - nært hold med lav brennvidde gir stor nese og forsvinnende ører. Uskarpe øyne, men for en klar og skarp nesetipp! Prøv på større avstand med høyere brennvidde og fokus på øynene, ikke nesetippen. Men - det ble litt festlig som morobilde, da, med så klar og fin nesetipp! Edit - skal du ta selvportrett på stor blender - prøv stativ og tidsutløser. (Helst også fjernutløser.) Lag et merke på gulvet eller andre referansepunkter, så du vet om du skal flytte hodet fram eller tilbake fra forrige bilde mens du prøver deg fram med å få fokus til å sitte på øynene.. Endret 11. mars 2011 av Trondster 1 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. mars 2011 Ser hva dere mener Takk for gode tips, og jeg er sikker på at neste forsøk blir bedre, kan få dama til å ta bildet slik at fokus etc blir bedre. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 11. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2011 God ide. Og da er hun fotograf. Og det er ikke lenger et selvportrett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå