Cthulhu Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 På CeBIT regnes hovedkort som ekte kunst. Les mer Lenke til kommentar
Flacid Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 et par av Gigabyte sine så rimelig snertne ut..! Lenke til kommentar
weebl Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 det asus sabretooth kortet er deprimerende stygt, ser ikke formålet i å dekke kortet i billig plastikk Lenke til kommentar
Nator Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Enig... Sabertoothen ser bedre ut i den gamle versjonen uten det "dekselet". Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Var ikke ASRock ment å være Asus sitt billigmerke? Ser ut til at det nå er snudd på hodet, ASRock kortetene best utsyrt, og høyere pris. Lenke til kommentar
Psykonaut Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Sabretooth kortet er dekket til? Burde i det minste være en funksjonell grunn til det, slik som skjerming og stabilitet. Kjipt om man dekker til alt det tekniske. Tror ikke jeg er alene om å synes det er noe vakkert over et intrikat og kompleks kretskort. Samme med motorer på biler. Mange biler i dag har en masse plastic fantastic i motorrommet, med hull til spylervæske og olje. Resten er gjemt bort så vi ikke blir forvirret. Lenke til kommentar
Exsoldier Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 ASRock P67 Professional Fatal1ty var jo jævlig fett. Med 10x SATA. :sikkle: Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Må si de helsvarte kortene til Gigabyte er temmelig sexy *Nerdboner* Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 For en gang skyld får jeg oppleve hvordan det er å like noe ingen andre en meg (og kanskje små barn) liker, for jeg liker faktisk utseende på Sabretooth'n. That's right, i said it. Og det er uten at jeg vet noe om hvilke andre hensikter det dekselet har, utenom det kosmetiske. Og det opplever jeg sjeldent. Jeg vet heller ikke noe om spesifikasjonene, så her blir det nok en halvtimes googling. Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg henger meg på deg, Marius5051, og avslører at jeg også liker noe som ingen andre liker. Nemlig de kjedelig utseende Z68-kortene. Fordi de er de eneste som både kan brukes til overklokking og støtter Quick sync (for hyperrask konvertering av videoer). Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Er det fortsatt slik at Gigabyte nekter å hoppe på UEFI-bølgen? Det er isåfall en deal breaker for min del. Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Gigabyte har sagt de skal komme med UEFI på alle kortene etterhvert ... Lenke til kommentar
G Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Om Sabretooth-kortet. Hvordan kan dere vite at kortet skal leveres slik? Kanskje det var for at publikum på Cebit ikke skulle klå på kortet? Eller at de forsøker å skjule detaljer fra konkurrenter? Endret 9. mars 2011 av G Lenke til kommentar
Qweel Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Digga utseende til sabretooth!!! Lenke til kommentar
Concker Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Om Sabretooth-kortet. Hvordan kan dere vite at kortet skal leveres slik? Kanskje det var for at publikum på Cebit ikke skulle klå på kortet? Eller at de forsøker å skjule detaljer fra konkurrenter? Det skal være slik, dette er plater som skal lede bort varme bedre en vanlig luft gjør nå, samt de inneholder en god del temp sensorer. Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) @G: Fordi de har kalt dette dekslet for Thermal shield, og det skal (i følge en omtale) bli det som kjennetegner denne serien framover. Utover det visuelle skal denne løsningen øke luftflyten slik at de komponentene som skaper mest varme/trenger mest avkjøling kjøles mer effektivt, i tillegg til at komponenter på hovedkortet skjermes for varme utviklet i de andre komponentene. Edit: Ser du kom meg i forkjøpet der, Concker. Men jeg må spørre, hvor har du det fra at dette plastdekselet skal lede bort varme mer effektivt? Etter hva jeg vet er ikke plast noe særlig egnet som varmeleder. Endret 9. mars 2011 av Marius5051 Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Hmm! Thermal Shield... Ah! Aluminiumsfolie må jo være knall! Skal fandenmeg prøve! Prøv dere også! Sabla god idè! Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Det er ikke meningen å lede varme vekk, men å beskytte de andre komponentene for varme. Plast isolere energi bedre enn metall. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Ser for meg det blir bra irriterende å miste skruer og den slags inn i mellom det dekselet på sabertooth... Men nå er vel ikke kortet der mynta på de som er glad i å skru anyway. Lenke til kommentar
Kimm0n0 Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Plastdekselet er også der for å lede bort varme i følge en produktspesialist fra ASUS i en Newegg video. Man kan også skifte ut et kjøleelement med en vifte for å skape enda bedre luftflyt under dekselet. Jeg syns skallet er helt knall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå