Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Mistanke om kontrakt brudd.

Elwani

Anbefalte innlegg

Heisann

Har kjøpt en bil, og jeg har skrivd under på at jeg kjøper bilen som den står, men det sto også at den er EU Godkjent.

Men jeg har oppdaget et par ting på bilen, som fks det at det er en sprekk i glasset på lykta forran som lager kondens, og luftmengde måleren er plugget fordi den er ødelagt.

Poenget er det at sprekken kan lage en 2er feil på bilen pga kondens, og LMM kan skape større CO2 utslipp. De tokk en EU kontroll på bilen på samme verksted som der han jeg kjøpte den av jobber, så jeg mistenker litt snusk. Første dagen måtte jeg tilbake på verksted med den pga Bremse calipern ikke var skrudd fast bak. Andre dagen måtte jeg sette den på merke verksted for å bytte starteren fordi den plutselig røyk.

Eneste feilen som kom på EU kontrollen som de hadde der var 1 park lys og 1 bremse lys der pæra var gåen. og det var 1er feil. MEN de har ikke skrivd opp en CO2 måling på den..

Hva skal jeg gjøre ? Kan jeg kreve at gamle eier av bilen koster på den en EU kontroll på et annet verksted og at han fikser front lyktene eller hva skjer ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ihvertfall anmelde verkstedet til statens vegvesen for feil utført arbeid, slik at de kan miste lisensen til å utføre flere EU-kontroller. Selgeren har jo alt på det rene da han har papirer på at alt er iorden, da er det heller vedkommende som skrev papirene som har gjort noe galt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Du gir de hodebry, og gjør eukontrollene sikrere for medtrafikkanter? Personlig gevinst for deg er det nok ikke, da de gjerne etterkontrollerer bilen din. :)

Lenke til kommentar

Jeg målte CO2 utslippet på et annet verksted, og den var på hele 4,78(!!!).

Men problemet er det at det opprinelige verkstedet målte den til 0,03 på første EU kontrollen før etterkontrollen. Da har vel ikke jeg noe å gå på selv om de har vært ærlige på CO2 utslippet eller ikke ? Kan jo ikke bevise at de har forfalska det de sier den slapp ut hvis de har gjort det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...