largem Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 har så sykt lyst til å flytte pga kranglig over usakelige ting. har det bra for det meste, men jeg blir så sint at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av. jeg blir ikke fort sint. men noen ganger sier det klikk. det er min mor som er problemet sånn sett. er veldig glad i mammaen min, men det å bo sammen hver dag og se hun hele tiden begynner å bli mye for meg. alt blir så usakelig. btw jeg er gutt og 18 år. har bare lyst å flytte å være min egen herre hvis dere skjønner. men jeg får jo ikke stipend til å bo borte. Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Husk på at du skal ha råd til å overleve da. Greit å ha full jobb/lærlingplass først spør du meg Lenke til kommentar
largem Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 Husk på at du skal ha råd til å overleve da. Greit å ha full jobb/lærlingplass først spør du meg ja, har fått lærling plass til sommeren. men det virker så lenge til trass til forholdene. eneste problemet er penger. har jo jobb men det kommer ikek til å dekke bo utgiftene mine: mat: bensin, strøm, klær. morsomheter underholdning. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Hva dreier konflikten ut på? Sikker på at det er ikke noe du selv kan gjøre for å hindre at de blir krangling? Lenke til kommentar
largem Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 Hva dreier konflikten ut på? Sikker på at det er ikke noe du selv kan gjøre for å hindre at de blir krangling? jeg ser på meg selv som ganske fornuftig. men det er liksom alt fra at jeg glemte en sokk på gulvet på MITT rom. fordi jeg måtte løpe ut om morgnen. til at jeg har for mye dritt i bagasjen på MIN bil! etc arbeids tøy treningstøy. verktøy osv! Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Vel, det ser ut til meg ganske typisk "strid" mellom foreldre og når de har et 18åring. Det viktigste du må huske er å ikke heve stemmen og slenge dritt, uansett hvor irritert du blir. Det har ingen nytte, og resluterer i at mor di blir også mer sint/frustrert og vil dermed pirke på mer ting bare ut av å være provosert. Ang bilen, er det du som 100% står ansvarlig for den? Forsikkring, bensin, kjøp osv? Isåfall ville jeg bare forklart at bilen er ditt ansvar. Hvis foreldrne dine hjelper det økonomisk, så ja...da synes jeg du må nesten gi deg. Men rommet er en annen sak, uten å høre morens side, så må du huske at det er ikke DITT rom. Huset betaler mor for, og du spiser maten hun kjøper, benytter størm hun betaler, ser på TV som hun betaler...ja bruker internett som hun betaler. Hvorfor ikke gå inn i et avtale og betal litt for degselv til henne? Som et "leie" av rommet, og hun da bekrefter at hun ikke skal blande seg inn i hvordan tilstanden er i rommet...med mindre det benyner å lukte... Var det første jeg gjorde da jeg fikk min første jobb. Jeg frivillig betalte til mor litt i mnd. Du aner ikke hvor mye godt det gjør for henne, og du viser at du er en moden ung mann. Om du er fornuftig, så prøv å se ting fra mor di sin side. Er ikke lett å ha en tenåring som gir motstand hele tiden. Vis litt respekt. Om du må bøye deg litt ned for å plukke opp en sokk, hva så? Du må gi litt for å få. Endret 9. mars 2011 av AvidGamer 3 Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 en får vel borteboer stipend som lærling vel? Lenke til kommentar
Sacro Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Handler vel om mor som mister barnet sitt enkelt og greit. Anbefaler deg å årate med mammaen din! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå