HellFire- Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Hei! Jeg har en lite pc (HP e-pc) som gjerne skulle hatt batterier til å holde seg gående. Hvilken spenning burde jeg gå for? 12v for så å konvertere det opp til 19v, eller 24v for å så å konvertere ned til 19v? Hvilken type batterier burde jeg gå for? Dette skal stå på en liten plattform med hjul, så det burde veie minst mulig. MEN prisen burde ikke være så gale heller. Jeg kan med andre ord ikke kjøpe batterier for 3000 kroner. Noen tips? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Tror jeg ville gått for 2x12V batterier som via en regulator endres til 19V. 12V tette blybatterier koster ikke all verden og er lette å ladde. Vekt alt etter hvor mye batterikapasitet du trenger. Lenke til kommentar
cdonc Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 No go med blybatteri på lading innendørs.... Gå for GEL batteri om du skal mekke noe selv, og kjøp for all del en skikkelig lader som tåler kontinuerlig lading/vedlikeholdslading for GEL batteri. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå