SHU Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Finnes det noe program som kan installeres på USB pinne og gjøres bootable slik at man kan komme seg inn på filene på maskinens HDD og redde ut det man vil ta vare på? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Mange. For eksempel LiveCDen til Ubuntu. Det er den jeg pleier å bruke. Navnet LiveCD er litt misvisende ettersom du også får den som USB-variant. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 eller du kan ta ut HDD og koble den til en annen maskin (enten direkte kobling i kabinettet eller en dockingstasjon) og kopiere filene over på den andre maskinen. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Min favorittmetode også, men det forutsetter tilgang på en annen maskin da... Lenke til kommentar
SHU Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg har tilgang til annen maskin. Noen tips om hvordan den gamle HDDen kan kobles til en annen maskin med USB? Hvor får jeg kjøpt kabler/overganger til dette? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 du kan jo starte med å titte hos Komplett. de fleste dockingstasjoner har tilkobling til USB eller eSATA. Lenke til kommentar
phlake Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Og hvis du har tid til å vente et par uker så får du kjøpt SATA/IDE to USB-overgang for noen få dollar inkl frakt fra Dealextreme. Har en sånn selv, bare plug and pray. Har reddet ut data fra mange disker med den :o) Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Eller plenty fra Ebay... buyincoins.com er vel nettbutikken til en av ebay-selgerne jeg kjøper slikt fra. Lenke til kommentar
R2B2 Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg mener Hiren's boot CD skal ha en Mini XP versjon som kan bootes rett fra CD/USB. Derifra får man tilgang til filer som på vanlig måte. Lenke til kommentar
SHU Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg har startet opp maskinen med Ubuntu på en USB stick, men får ikke tilgang til harddisken. Kan ikke Mounte eller noe slikt??? Er installert ett Lenovo linux program på maskinen fra leverandør. Får ånet det og kan kjøre de programmene som er der men får ikke tilgang til resten av disken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå