SHU Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Har en maskin som starter men den greier ikke å laste Windows. Den kjører Windows XP Home Edition. Får opp følgende feilmelding under oppstart: Windows kan ikke starte fordi denne filen mangler eller er skadet: <Windows root>\system32\ntoskrnl.exe. Installer en kopi av filen og prøv på nytt Noen som kan forklare meg hvordan jeg gjør det? Eventuelt hvordan jeg kan få installert Windovs på ny? Har ikke disk da det kom ferdig installert på maskinen. Men har registreringsnøkkel på klistermerke under maskinen. Har en del bilde på maskinen som jeg gjerne skulle ha kopiert ut på ett eller annet vis også. Installer en kopi av filen og prøv på nytt Noen som kan forklare meg hvordan jeg gjør det? Eventuelt hvordan jeg kan få installert Windovs på ny? Har ikke disk da det kom ferdig installert på maskinen. Men har registreringsnøkkel på klistermerke under maskinen. Har en del bilde på maskinen som jeg gjerne skulle ha kopiert ut på ett eller annet vis også.Finnes det noe mulighet for å kunne boote fra en USB stick og kjøre en slags filbehandler derfra for å få kopiert bilden over på USM? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) du kan prøve fixmbr og fixboot: http://helpdeskgeek....x-mbr-xp-vista/ Endret 9. mars 2011 av SirAmp Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Det kan være feil med boot.ini file. Det du kan enkelt forsøke er: -en liten usb penn med noe bootfiler for XP og en boot.ini med 3-4 alternativer, for så å prøve å boote maskinen med. -eller en mellomstor usb penn (500MB) som kan boote opp Vista eller windows 7 Recovery console. Du vil trenge en DVD med en av de ovennevnte, for å kopiere de nødvendige filene fra og til Usb. Du har åpenbart en fungerende maskin for å lage det. Fortell hva du har og du kan få mer hjelp. Lenke til kommentar
SHU Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 Maskinen som har problet er en Lenovo S10. Den er uten DVD drev så allt må foregå via USB borten. Jeg har heller ikke XP disk da allt kom ferdig installert på maskinen. Er det noe sted man kan laste ned XP og installere det via USB. Under maskinen sitter jo den klistrelappen med registreringskoden. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 hvis det er en maskin med ferdiginstallert er det ofte en egen partisjon med recoverydisk, kan det hende du har noe sånnt? Lenke til kommentar
SHU Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 Ja jeg mener å huske det skal være noe sånn partisjon på disken ja, men jeg kommer ikke til den. hvis det er en maskin med ferdiginstallert er det ofte en egen partisjon med recoverydisk, kan det hende du har noe sånnt? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 triks? http://www.techiecorner.com/669/how-to-restore-to-factory-settings-in-lenovo-s10/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå