Lars_Andre Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Noen som aner om det funker å ta deler fra min (ikkefungerende) xps m1330 å sette inn i en eldre macbook?? Tenker på harddisken og ram. Lars Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Det kommer jo helt ann på hva slags RAM og hva slags harddisk i forhold til hva slags macbook og hvor gammel den er. Men ja, hvis det er riktige modeller så kan du gjøre det. Lenke til kommentar
Lars_Andre Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 Det kommer jo helt ann på hva slags RAM og hva slags harddisk i forhold til hva slags macbook og hvor gammel den er. Men ja, hvis det er riktige modeller så kan du gjøre det. Jepp, men ser jeg det ved å ta ut komponentene? Jeg har ikke holdt trinn med ram-utviklingen iaf, men regner med at harddisken vil passe. Begge maskinene er ca 5 år gamle. Vet dere om det kan skade macbooken om jeg setter inn "feil" type minne? Eller vil det bare ikke starte. Takker for svar Lenke til kommentar
Lars_Andre Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 Går det an å se på selve RAM-brikkene om de er "like"? Eller må jeg lete etter gamle blekker med specs...? Takk Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Først og fremst må brikkene ha samme fysiske utforming (bredde, antall pinner og hakk). Dette avgjør om brikkene f.eks er DDR(1) eller DDR2. Vanligvis er det også klistret på lapper med makshastighet og latency. Det kan stå f.eks PC2-6400 eller DDR2-800 (makshastighet), og ofte f.eks CL5 (latency). Så lenge brikken i XPS har større eller lik makshastighet som Macbook og latency på Dell-brikken er lavere eller lik Macbook-brikken, er du nesten garantert suksess. Post bilder/specs her hvis du er usikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå