Gå til innhold

[Løst] Ny gamer PC.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OKOKOK...

Jeg har revurdert oppsettet mitt. Det nye oppsettet blir som følger:

Tower - Corsair obsidian 800D (bare 100 kr å spare på 700D)

Hovedkort - MSI P67A-GD80

Prosessor - Intel i5 - 2500k

Minne - Kingston Hyper Low-Power 4 Gb

Kjøling - Noctua Nh-C14

Strøm - NZXT HALE 90 750W

SSD - Corsair F120

Harddisk - WD Caviar 1 TB (fordi 7200rpm)

Blu-ray - Samsung BluRay combo 12x

System - Windows 7 Home premium 64-bit

Nettverk - D-Link Xtreme N Duo USB adapter

Skjermkort - Raedon HD 6990

Skjerm - Samsung 24" LED Syncmaster BX2431.

Tastatur - Microsoft comfort curve 2000 (hehe..)

Er det fortsatt noen innsigelser på oppsettet?

Kommer totalt på kr 18.972,- pluss porto.

Lenke til kommentar

OKOKOK...

Kjøling - Noctua Nh-C14

SSD - Corsair F120

Jeg tror selveste ItOMAN ville vært imponert her! :)

Lenke til kommentar

OKOKOK...

Kjøling - Noctua Nh-C14

SSD - Corsair F120

Hvorfor Corsair obsidian 800D egentlig? Det er jo et veldig dyrt kabinett, og mye større enn det du trenger. Men uansett har ikke dette noe å si på ytelsen på maskinen, så det er jo opp til deg uansett.

Og for harddisk skriver du WD Caviar 1 TB, men det er jo 3 WD-disker som heter Caviar med 7200 rpm.

- Western Digital Caviar Green 1TB

- Western Digital Caviar Blue 1TB

- Western Digital Caviar Black 1TB

Hvilken av disse er det du kjøper? Samsung Spinpoint F3 er raskere enn Caviar Green og Caviar Blue og omtrent på nivå med Caviar Black.

Lenke til kommentar

Corsair 800D - i utgangspunktet fordi jeg nok sikkert etterhvert kommer til å kjøpe mer å sette inn og fordi jeg har lyst på litt god plass. Men hvis dere mener det er nok med 650D?

HDD - Western Digital Caviar Black 1TB. Etter hva jeg klarte å lese meg til var Samsung Spinpoint F3 på bare 5400rpm. Stemmer ikke dette? Og har ikke dette ganske mye å si for hastigheten? Hvis Samsung sin er like rask som Caviar Black og billigere er jo valget enkelt. :)

Lenke til kommentar

Tenker ikke på prisen når jeg sier at du burde ta 650D, men tenker på hvor praktiskt det er. Ett 650 vil romme alt du kaster inn i det meget godt. Like godt som et 800D vil (regner ikke med at du skal ha XL-ATX hovedkort med 4 monsterskjermkort til 5000 per stk).

Men tenker mer på hvor slitsomt og strev det er med 800D pga størrelsen og vekten.

Har et 800D selv, angrer litt, selvom det er et helt supert kabinett, men det hadde vært fint med et litt mindre ett : ]

Lenke til kommentar

Corsair 800D - i utgangspunktet fordi jeg nok sikkert etterhvert kommer til å kjøpe mer å sette inn og fordi jeg har lyst på litt god plass. Men hvis dere mener det er nok med 650D?

HDD - Western Digital Caviar Black 1TB. Etter hva jeg klarte å lese meg til var Samsung Spinpoint F3 på bare 5400rpm. Stemmer ikke dette? Og har ikke dette ganske mye å si for hastigheten? Hvis Samsung sin er like rask som Caviar Black og billigere er jo valget enkelt. :)

Spinpoint F3 går på 7200 rpm og er omtrent like rask som en WD Caviar Black (WD er muligens noe raskere, men ikke så mye at det rettferdiggjør en så stor prisforskjell).

Når det gjelder størrelse på kabinett, så vil du få god nok plass til alt du vil ha, og mer, hvis du vil sette inn mer senere. Har for eksempel jobbet i et HAF 912 som hadde overraskende god plass. Den største begrensning på hva du kan sette inn vil uansett være hovedkortet ditt. Størrelsen på kabinettet vil nok kun begrense hvor mange disker du vil kunne ha, et HAF 912, for eksempel, støtter opp til 4 DVD-stasjoner eller andre ting som skal være en del av frontpanelet (for eksempel viftekontrollere og sånt), og 6 harddisker (du vil dog få plass til 2 SSD-er per vanlige harddisk, og kan også bruke noen av de 4 DVD-slottene for harddisker også).

I tillegg vil det også være lurt å ha et stort kabinett hvis du skal ha noe avansert vannkjølingssystem.

Men det er selvfølgelig letter å jobbe i et stort kabinett, det er sant, men har ikke opplevd det som noe problem å jobbe i et midi-kabinett i forhold til et stort kabinett.

Endret av Mathias-S
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...