Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen der ute som sitter foran PCen og irriterer seg grønt over at NGT sin internettkvalitet er horribelt? Gått fint en stund og så er linja et helvete å ha med å gjøre en god stund før den blir OK å bruke igjen. Ikke veldig kurrant når man er ganske avhenget av en bra linje for gaming.

Først i starten hadde jeg bestilt 5 mbits linje fra de og når teknikeren hadde montert alt og skulle koble til i hovedsentralen sa han at linja ville bli ustabil og satt ned til ca 2-2.15 mbit. Enda så er ikke linja helt som den skal være.

Mulig linja rett og slett er for dårlig?

Tanke på at vi er i 2011 og de ikke klarer å levere mer enn 2 mbit til husholdninger som bor innen 1.5 km fra hovedsentralen er rett og slett for jævli.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja. Bor 2km unna sentralen og mister nettet normalt flere ganger daglig. Dem sier dem kan levere 5mbit her, men sier også at 5mbit blir ustabilt. Etter dem lanserte vdsl2 har det blitt enda verre.

Har kontaktet dem ca 30 ganger. Byttet også modem 5 ganger. Etter en periode da eg testet forskjellige hastigheter kom vi fram til at 1,5mbit var det eneste som var stabilt. Men jeg er nødt til å leve med ustabil linje fordi husholdningen har 5 brukere av Internet og den hastigheten er ikke tilstrekkelig.

Det merkelige er at 4mbit fungerte helt fint 2007-2009 men etter det har det blitt for mye støy på linjen.

Kan ikke tro annet enn at linjene er overbelastet og det går hardest ut over dem som ligger lengst ute. Er ikke bare nextgentel, uansett hvilken leverandør du kjører på dem samme kobberkablene så blir det dårlig. I hvertfall slik jeg har erfart.

Også er det heller ingen 3G dekning her. 30min spasertur fra bergen sentrum. Lenge leve norsk infrastruktur.

Lenke til kommentar

Vi sitter faktisk i akkurat samme klemme som jeg forstår. 3G dekningen hos meg og helt ille, kjørt tester og ligger på en topp 100 kbit ned og 20 kbit opp.

De burde å fått inn i seg at for å tjene penger, må de bruke penger. De gamle kobberlinjene som ligger og råtner blir det ikke mange blide kunder av. Og det mest for jævlige er at de prioriterer folk som bor veldig sentralt til i byer. De tenker ikke på at de som bor et lite stykke ute fra byer og gir de dårlig kvalitet.

Norge på sitt beste. Satningsnivå på generelt alt = 0

Lenke til kommentar

Saken er jo at ingen vil legge ut nye kobberkabler. Skal det gjøres noe vil dem helst legge ned fiber. Men fiber koster penger, så utbyggingen av fiber går veldig tregt.

Men jeg bor i et område med mange eneboliger. Dette er områder som sist kommer til å få fiber, fordi linje-strekket blir så langt til hver kunde, og potensielle kunder på stedet er mindre enn i f.eks en blokk, borettslag etc.

Har selv prøvd å purret på at dem må sende noen teknikere og sjekke linjen. Men det blir ikke gjort.

Bor forresten i fyllingsdalen i Bergen. Oppe på Krohnegården. Kanskje noen i området ser denne tråden og har samme problemer? Blir det mange i ett område som klager på saken blir kanskje noe gjort.

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...