Gå til innhold

et par spørsmål om min nye PC

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte netopp ny PC fra komplett/multicom, men venter fortsatt på skjermkort (sapphire radeon 9500 pro) fra absoluttdata. Jeg bestilte dette 03.07 og da sto det at de skulle få det på lager 06.07. Etter 06.07 har datoen som de skulle få det gått opp hver dag nesten, og nå står det 16.07 ubekreftet. Absoluttdata er de eneste som har dette kortet og jeg lurte litt på å kjøpe 9500 NP istedenfor. Går dette kortet greit til spilling, eller kan dere anbefale et annet kort til under 2000 kr som er bedre?

En annen ting også, jeg kjøpte Chieftec Matrix Medium Tower og to Papst kabinettvifter og lurte på hvor jeg burde plassere disse. Bør de blåse luft inn/ut og foran/bak?

Takker på forhånd for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder skjermkortet så er 9500PRO tilgjengelig på Compo.no så vidt jeg vet, og er det desidert beste skjermkortet til spill under 2000 kr. Vet ikke hvordan 9500 (non-PRO) yter i forhold til GeForce 4 Ti-4200 128 MB, men sistnevnte vil jo være et enda billigere alternativ igjen (rundt 1200 kr.).

Du vil nok få best kjøling ved å sette en fremme, nederst, for å blåse luft inn og en øverst, bak, som blåser luft ut. Matrix støtter vel totalt 4 kabinettvifter, og jeg for min del hadde utnyttet alle 4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...