Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

P-piller uten kjæreste

Anbefalte innlegg

Har en venninne jeg er blitt forelsket i som går på p-piller, men hun har ingen kjæreste. Etter hva jeg har fått med meg, har hun gått på det ihvertfall i over 2 år, men ikke hatt en kjæreste på den tiden. Kan jo være hun har en "pulevenn", for jeg vet hun er glad i gutter, men vet ikke om noen. Går hun virkelig på de bare forsikkerhetsskyld hvis hun skulle møte noen på en fest for en ONS? Hun sier at selv at hun ikke er lett på tråden osv. men hvorfor går hun på p-piller da? Er det ikke bare for å forhindre at unger plutselig skal poppe ut? Eller er jeg helt på villspor? Noen andre her som går på p-piller, uten å verken ha type eller pulevenn?

Hilsen forvirret jomfru, 19 år ;P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet om en del jenter som bruker det pga. det demper menssmerter eller andre unormalheter rundt menstruasjonen. Og noen bruker det pga. diverse hudproblemer. Så det er mange andre grunner til å bruke p-piller, enn bare prevensjonsdelen.

Håper det hjalp!

Endret av Constanse
Lenke til kommentar

Det er ikke sikkert at hun har sex med noen for det. Jeg begynte på pillen da jeg fylte 16, men hadde ikke sex og var fremdeles jomfru. De to årene jeg gikk på p-pillen ble ikke jomfrudommen min tatt heller. Altså, det jeg prøver å si er at Constanse har helt rett, det finnes enkelte p-pilletyper som hjelper godt for de med en del kvise og acneproblemer, de demper mensensmertene og du har den helt fantastiske fordelen av å kunne VELGE når du skal ha mensen.

Jeg tenkte også at det var veldig kjekt å allerede være på pillen i tilfelle jeg skulle begynne med å ha sex, og selv om jeg faktisk ikke gjorde det den perioden jeg gikk på p-pillen så var det absolutt verdt det, pluss så betalte jeg aldri noe som helst for p-pillene heller i og med at kvinner under 20(eller 21) får 100 kr rabatt på p-prevansjon.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Jeg har brukt p-piller og/eller p-sprøyte så å si sammenhengende siden jeg begynte på pillene pga. menssmerter, PMS og ustabil syklus som 15-åring. Har vært singel uten sengepartner (altså null sex) men fortsatt på pillene pga nevnte årsaker.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...