Gå til innhold

Hjelp til ryggsekk / alternativer

Anbefalte innlegg

Prøvde å poste dette i bunnen av en relevant tråd, men ser ut som tråden er død. Derfor:

Jeg regner snart med å få handlet en 70-200, og vil i den anledning få behov for litt større veske/sekk.

Er litt i villrede over hva jeg skal kjøpe, da jeg vil tenke langsiktig og kjøpe noe som kan ta utstyret jeg planlegger å kjøpe i "nærmeste fremtid".

Hovedparten av bruksområdet vil være når man reiser litt mer eksotiske steder, og jeg vil derfor ha muligheten til å få med det meste av utstyret (se slutten av posten). Jeg har falt litt for Kata 3n1 33, liker at man kan få opp kameraet fra siden når man legger den ned (alternativer må ha denne muligheten). Er egentlig en skulderveskemann, men synes allerede det er litt småtungt å gå flere timer med det jeg går med i dag, og er da redd jeg skal bli skeivrygga når det kommer et halvannetkilos tungt objektiv, og kanskje mere.

Så det spørs om jeg skal slå meg til ro med ryggsekk. Eller er det noen som har erfaring med f.eks thinktanks sling-o-matic? Er det såpass lett å skifte fra en skulder til den andre som de sier?

Vil gjerne høre inputs fra folk som har erfaringer med de to nevnte, spesielt kata, eller lowepro compuprimus aw, vertex eller andre gode alternativer :)

Planen for utstyr når året er omme:

kamerahus (nå 550d, men om det evt. blir større etterhvert gjør nok ikke det forskjellen...)

50mm f/1.4

kit 18-135 (vil nok byttes ut med 17-55 f/2.8 eller lignende)

70-200 f/xx

ekstern blits (430 ex II)

muligens en vidvinkel (10-22 eller lignende)

et par filter og minnekort

lader

velbon-tripod

Har ikke laptop/nettbrett akkurat nå, men må gjerne ha plass til å ha det med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lowepro Primus AV (selges flere steder) eller Clik Elite Contrejour 35/40 (Stavanger foto). Begge er sporty sekker til fotografen, utmerket til det bruk du skisserer. Eneste minus er at de ikke har eget rom til laptop. Det har Lowepro Fastpack 350, men er langt mindre sporty.

Anbefales.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...