Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

USB svir alt som plugges inn

Anbefalte innlegg

Usb porten min svir alt jeg putter inn, hadde ett G19 for en stund siden, og det kortslutta da jeg plugga det inn i USB porten framm på datamaskinen, samme skjedde med mobilen til en kompis og ei minnepenn. Har ikke tenkt over det før nå, at usb porten er skyldig.

For det har seg slik, G19 tastaturet plugget jeg nemlig inn etter jeg hadde sølt saft på det, så trodde det var derfor, og det med mobilen fant vi ikke ut før nylig, at min PC hadde skylda, men de usb portene som befinner seg bake på datamaskinen fungerer fint, har forresten ett HAF 922 og et crosshair IV, tenkte det er disse som er relevant, siden det er her USB portne befinner seg.

Hva er feil, er det noe jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du ett multimeter? I så fall kan du google hvordan du måler spenningen. Strømmen er dog litt mer tricky. Spenningen skal alltid være 5.00V

Spenningen skal vere ca. 5V, ikkje nøyaktig 5.00V. Strømmen er i grunn uinteressant - om spenninga er ok vil strømmen også bli ok.

Lenke til kommentar

På hovedkort er det to typer kontakter som er ganske like. Den ene typen er merket USB, den andre typen er merket IEEE1394.

Hvis USB kabelen er plugget inn i en IEEE1394 kontakt så kan det skje mye galt, siden den har 30V utgang.

Lenke til kommentar

Har du ett multimeter? I så fall kan du google hvordan du måler spenningen. Strømmen er dog litt mer tricky. Spenningen skal alltid være 5.00V

Spenningen skal vere ca. 5V, ikkje nøyaktig 5.00V. Strømmen er i grunn uinteressant - om spenninga er ok vil strømmen også bli ok.

Den skal være på 5.00V, men dette stemmer ikke alltid med virkeligheten. Kan være på alt mellom 4.5V til 5.5V

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...