Gå til innhold

Oppgradering av stasjonær, videored.+spilling

Anbefalte innlegg

Tar gjerne imot synspunkter på oppgradering av stasjonær pc, som jeg skal bruke til å redigere hjemmevideo, samt spille litt CS og Call of Duty. Den skal helst ikke bråke, budsjettet har ingen spes øvre grense, men alt med måte :-) .

Har fra før :

- Lian Li støyisolert miditower

- 500W modulær strømforsyning

- 26" Samsung Lcd-skjerm

Har jeg truffet bra med dette?

Forslag til stille men effektiv kjøling(vann/vifte) som passer hk + minnemoduler jeg har valgt, mottas også med takk!

Mvh

Endret av Allroadman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser bra ut det der. Når det gjelder cpu kjøler er jeg litt usikker på om det hjelper så mye på støy å bytte kjøleren, da det uansett vil komme litt lyd fra skjermkortet.

Når det gjelder harddiskene ville jeg kansje gått for noe annet enn Green når du skal drive med videoredigering.

Lenke til kommentar

Ser bra ut det der. Når det gjelder cpu kjøler er jeg litt usikker på om det hjelper så mye på støy å bytte kjøleren, da det uansett vil komme litt lyd fra skjermkortet.

Når det gjelder harddiskene ville jeg kansje gått for noe annet enn Green når du skal drive med videoredigering.

Dette er jo min første NAS så jeg er ganske blank på på dette her. Tenkte jo å bare ha SSD i pc'n, og overføre redigert video til diskene i Nas'en etterhvert. Hva med disse da?

Endret av Allroadman
Lenke til kommentar

Da har jeg ikke lest godt nok, trodde den NAS enheten var inkl. disker. Black er mye bedre ja, men hvis de bare skal stå i NAS blir tilkoblingen til maskinen antagelig begrensningen uansett.

Er litt usikker på om det er heldig med bare SSD i maskinen, tror 120 gig blir akkurat litt snaut for OS, alt du trenger av programvare og noen spill. Har ikke noe erfaring med videoredigering selv, men ser for meg at det er mye data som skal skrives, og at det kan bli kjedelig å jobbe med hvis du jobber over nettverk eller USB.

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar

Da har jeg ikke lest godt nok, trodde den NAS enheten var inkl. disker. Black er mye bedre ja, men hvis de bare skal stå i NAS blir tilkoblingen til maskinen antagelig begrensningen uansett.

Er litt usikker på om det er heldig med bare SSD i maskinen, tror 120 gig blir akkurat litt snaut for OS, alt du trenger av programvare og noen spill. Har ikke noe erfaring med videoredigering selv, men ser for meg at det er mye data som skal skrives, og at det kan bli kjedelig å jobbe med hvis du jobber over nettverk eller USB.

To muligheter da kanskje, enten doble kapasiteten på SSD'n til 256Gb, eller sette en WD Black i pc'n for mellomlagring av video. Har en viss anelse av hva som blir billigst ihvertfall :-) .

Lenke til kommentar

tror jeg ville gått for en Black som lagringsdisk for musikk, filmer, spill og mellomlagring av video.

Tror jeg går for det. Btw, holder min 500W strømforsyning og finnes det like kraftige skjermkort som avgir mindre viftestøy enn Asus 6970?

Lenke til kommentar

endel ting har forsvunnet fra listen, bla. skjermkortet. mange produsenter har egne versjoner av skjermkortene med en bedre/stillere kjøler en referansekjøleren.

Tror 500W skal være nok men skjermkort er ikke min sterkeste side.

Lenke til kommentar

endel ting har forsvunnet fra listen, bla. skjermkortet. mange produsenter har egne versjoner av skjermkortene med en bedre/stillere kjøler en referansekjøleren.

Tror 500W skal være nok men skjermkort er ikke min sterkeste side.

Listen er rettet, vet ikke hva som skjedde..takker for input så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...