Solid Snail Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Heisann. Skal kjøpe en ny PC som hovedsaklig skal gå til HD videoredigering (og en smule gaming) Jeg har et Ati 5770 GPU kort som jeg tror jeg overlever med, så jeg kan legge mer kæsj i ram og Cpu (tenker Intel). Jeg har satt deadline på 8k, men hvis det lønner seg så kan jeg øke med en lapp. Jeg har noen slaver kompiser som kan hjelpe meg med bygging, personlig har jeg slim to no erfaring i pc-bygging. edit: Jeg har alt bortsett fra pcen (trenger også kabinett) skjerm, mus og tastatur er i ordnung Tips mottas med bestikkelser! Endret 8. mars 2011 av oletheking Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 er det noe annet bortsett fra skjermkort du har fra før? eller trenger du hele kostebinderiet? (skjerm, mus, tastatur, kabinett, psu. osv.) Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Jeg har alt bortsett fra pcen (trenger også kabinett) skjerm, mus og tastatur er i ordnung Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=4f3b0317c68649449789c1f1980afa82 sprengte budsjettet med 1000 kroner, men gadd ikke begynne på nytt Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 Aiai, det så ut som et herlig oppsett! Men tror du jeg trenger 120 Gb SSD? Kunne holdt med 60 gb, siden alle mine råfiler ville ligget på hardisken/ekstern. Jeg kan sikkert luke vekk Bluray brenneren og. Heller kjøpe ekstern hvis behovet skulle komme senere. Takk for oppsettet du Lenke til kommentar
phlake Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Bare skrot den intel-ssd-en. Det er dessuten en SataII-disk. Holder uansett med 60GB, men det har jo kommet en del sataIII-disker nå, f.eks den jeg nevner i min tidligere post og handleliste. Det er heller ikke noe poeng å bruke de ekstra hundrelappene på i7-2600 fremfor i5-2500 da ytelsen på disse i spill er så og si identisk. i7 gjør seg kun gjeldende når det kommer til videokonvertering, 3d-rendring og andre tunge regneoppgaver. 2500k vs 2600k - En test jeg har referert til maaaaaaange ganger. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Bare skrot den intel-ssd-en. Det er dessuten en SataII-disk. Holder uansett med 60GB, men det har jo kommet en del sataIII-disker nå, f.eks den jeg nevner i min tidligere post og handleliste. Det er heller ikke noe poeng å bruke de ekstra hundrelappene på i7-2600 fremfor i5-2500 da ytelsen på disse i spill er så og si identisk. i7 gjør seg kun gjeldende når det kommer til videokonvertering, 3d-rendring og andre tunge regneoppgaver. 2500k vs 2600k - En test jeg har referert til maaaaaaange ganger. Med tanke på at han skal bruke maskinen til videoredigering er jo i7-en verdt de ekstra hundrelappene. Lenke til kommentar
Mathias-S Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Jeg synes ikke SirAmp sitt oppsett var så bra. WD Caviar Black er veldig dyr, og du får mye mer for pengene ved å velge Samsung Spinpoint F3 1TB til 449 på Dustin/Komplett. Hovedkortet er et micro-ATX-kort og ikke et vanlig ATX-kort, som ville vært bedre. SSD-en er tregere enn for eksempel Vertex 2 og C300, og de kommende Vertex 3-diskene er enda raskere hvis du er villig til å vente litt. Dette oppsettet vil være bedre etter min mening: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=903381&su=729837A8-CC6F-4CA8-874C-BC45D3F3564C Du kan fjerne CD/DVD-stasjonen hvis du allerede har en. Men husk at gamle stasjoner ikke bruker SATA, og det må du ha. Det er heller ikke noe poeng å bruke de ekstra hundrelappene på i7-2600 fremfor i5-2500 da ytelsen på disse i spill er så og si identisk. i7 gjør seg kun gjeldende når det kommer til videokonvertering, 3d-rendring og andre tunge regneoppgaver. 2500k vs 2600k - En test jeg har referert til maaaaaaange ganger. i7-2600 har fordelen med at den har HyperThreading, noe som kan muligens gi utslag på tunge applikasjoner som kan bruke alle 8 trådene. Men i de fleste programmene i dag vil du ikke oppleve noen forskjell. Se dog testene på http://www.anandtech.com/show/4083/the-sandy-bridge-review-intel-core-i7-2600k-i5-2500k-core-i3-2100-tested/19 Endret 9. mars 2011 av Mathias-S Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Ja, enig at det ssd valget ikke var det råeste, men ville ha alt fra dustin, og de hadde ikke c300 som jeg egentlig lette etter. ja 80 Gb holder egentlig som systemdisk, men prisforskjellen var såpass liten at jeg tenkte at det er deilig med litt margin. Mathias-s: hvorfor er ATX bedre enn micro ATX? Når det gjelder valg av WD black foran Samsung F3, gjorde jeg det på tross av pris, da jeg har noen dårlige erfaringer med samsung, andre kan selvfølgelig ha motsatt erfaring. phlake: ja, men tror du var litt kjapp, hvis du ser på førstepost vil du se at TS skal drive med redigering av HD materiale Lenke til kommentar
phlake Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 SirAmp: Det har du helt rett i! Kjapp i vendinga der og svarer på så mange poster ang gaming-pc-er at man blir litt blind ;o) i7 blir knall til dette ja. Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 Takk for inputten folkens. Jeg skal nok greie å få noe ut av oppsettene. Lenke til kommentar
arthon Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Det eneste jeg ville lagt til i denne tråden er; hvis du har tid til å vente litt med å bygge så er hovedkort med det nye Z68 chipsettet rett rundt hjørne. Da får du både tilgangen til Turbo boost/enkel overklokking og Intels CPU graphics i form av Quick Sync: The Best Way to Transcode, HD3000 og muligens også SSD caching. H67 og P67 chipsettene er en "mellomløsning/enten eller løsning" fra Intel for å få ut hovedkort fort. Med Z68 chipsett har man det komplette hovedkortet. I tillegg så er den nye generasjon SataIII 6Gb/s SSD'ne så rett rundt hjørne, første Intel 510 SSD er alt i nettbutikken, at det er dumt å ikke vente litt med å bygge. Alt dette har spesielt betydning for Videoredigering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå