Gå til innhold

[Løst] Kjøp av bærbar PC til gaming.

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har bestemt meg for å kjøpe meg en bærbar til gaming. Skulle ha hatt stasjonær, men har rett og slett ikke plass til det.

kriterier:

8GB Ram eller mere

Minimum 500 GB HDD

Mulighet til å sette inn SSD

15" skjerm eller større

Vil ha noe i samme klasse som GTX 460 eller bedre. RAM på skjermkort bør være over 1GB

EDIT: Max pris 12.000,-

Trenger ikke å tenke på vekt da jeg er supermann i armene. :p

Jeg trenger en god gaming PC som holder til spilling minimum 1 år.

Håper på svar fra noen som har peiling. Alt annet er bortkastet tid.

Kind regards,

Robert Sørø

Endret av Rosoero
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil bli mest fornøyd med G73jw ja, finnes og billigere varianter av den med lavere oppløsning på skjermen for rundt 9600kr. Oga ja, ikke kjøpe Alienware, de bråker.... LITT... MYE...!!!!!!!!!!

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Du vil bli mest fornøyd med G73jw ja, finnes og billigere varianter av den med lavere oppløsning på skjermen for rundt 9600kr. Oga ja, ikke kjøpe Alienware, de bråker.... LITT... MYE...!!!!!!!!!!

Samme hardware men lavere oppløsning på skjermen?

Kan du linke den?

Lenke til kommentar

Kan du linke den?

Var visst i5 prosessor, mindre minne og lavere oppløsning på denne: http://www.dustinhome.no/pd_5010549002.aspx?csref=Pricecompare_prisguide_1007#

Kommer ann på hvor mye man er villig til å betale for en bærbar, fint å ha flere alternativer.

Men siden grafikkortet i begge er 460m, så vil ytelsen i spill også være ganske lik. Vil få bedre ytelse i spill med lavere oppløsning også, så man velger ikke 1080p hvis dette kun skal være en gaming pc. Skal du se 1080p filmer på den også, så blir det annerledes.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Kan du linke den?

Var visst i5 prosessor, mindre minne og lavere oppløsning på denne: http://www.dustinhome.no/pd_5010549002.aspx?csref=Pricecompare_prisguide_1007#

Kommer ann på hvor mye man er villig til å betale for en bærbar, fint å ha flere alternativer.

Men siden grafikkortet i begge er 460m, så vil ytelsen i spill også være ganske lik. Vil få bedre ytelse i spill med lavere oppløsning også, så man velger ikke 1080p hvis dette kun skal være en gaming pc. Skal du se 1080p filmer på den også, så blir det annerledes.

ASUS G73JW CI5 2.66 4GB/500 GTX460 17.3" W7H ser ut til å være grei til spilling unntatt RAM. Jeg personlig synes 4 GB begynner å bli lite i dagens samfunn. På Dustin står det Minne (inkludert/maks): 4 GB / 4 GB. Når jeg søker på RAM på komplett til G73JW, mener komplett at det kan bli installert max 16 GB. Hvem skal jeg tro på?

EDIT: Tok en sjekk på ASUS sine hjemmesider. Er nok 4GB max på sistnevnte.

Spørsmålet er.. Vil jeg klare å kjøre alle spill som har kommet ut og vil komme ut fremover? Blir sikkert å ha denne PCen i 1 - 1 1/2 år.

Endret av Rosoero
Lenke til kommentar

Kan du linke den?

Spørsmålet er.. Vil jeg klare å kjøre alle spill som har kommet ut og vil komme ut fremover? Blir sikkert å ha denne PCen i 1 - 1 1/2 år.

Kan først se på hvilke spill som kommer ut i 2011. Crysis 2, bulletstorm, assassins' Creed Brotherhood,Battlefield 3, Modern Warfare 3 og Skyrim er spill som Gtx 460m vil takle fint. Når du du sier kjøre spill, kan det da være 30 fps med alt på low? Når vi ser på hvordan konsollene bremser opp for PC grafikken, så vil jeg tro du vil kunne kjøre alt ihvertfall 2 år fremover. Det vil selvsagt ikke være mulig å kjøre grafikken på maks fra 2012, men vil tro med oppløsningen på 1600x900 at spillene vil være mer enn spillbare.

DU burde satse på å ha denne i 1.5-2 år ja, er vanskelig å si hvor mye mer konsollene bremser opp utviklingen, men ser vi på hvor lenge det er siden Crysis 1 kom ut til Pc, så har det ikke kommet ut noe spill som er mer krevende enn det egentlig, muligens Metro, og der kan man spille med "High" grafikk og 4x AA uten problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...