petic Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Vis jeg har tenkt til og overclocke dette skjermkortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622733 Til kanskje nærmere 1000mhz , vil det da holde med kjølingen fra kabinettet Fractal design R3 ? Jeg skal i tilegg ha 2 ekstra vifter inn i kabinetett hvor burde jeg sette de for og få mest mulig kjøling til skjermkortet OSV? Takk til all hjelp Endret 8. mars 2011 av petic Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Nå vet jeg ikke om du er heldig eller ikke. Men jeg har hørt at Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX er ganske så overklokket fra før av, så muligens du klarer en 40 mhz til, men ellers spørs det vel om du får skjermkortet stabilt. Men jeg har ikke prøvd siden jeg valgte GTX 570 isteden, den har nok bedre mulighet til overklokking. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Min erfaring med kortet er at du må øke GPU VCore (litt) og sette viftene manuelt (f.eks. 60%) for å unngå artifacts ved en slik overklokk. Hvordan det er med ventilasjon ellers i kabinettet er mindre viktig sålenge du bare sørger for at det er nok ventilasjon (frisk luft inn/varm luft ut). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå