SchoolBabe Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Hei! Jeg skal skrive en engelsk oppgave på minimum 2 sider. Temaet er USA - your own opinions. Føler at oppgaven er ganske vid og lurer derfor på om jeg kunne fått litt hjelp med noen tanker, "input" og ting som jeg burde ta med? Og evt. litt gode kilder. Har allerede lagt et tankekart hvor jeg bare har skrevet ned et par stikkord til ting jeg vil ha med, feks The American dream/The land of opportunities, flerkulturellt land osv. Sliter også litt med hvordan jeg skal sette det opp og som de fleste andre, hvordan jeg skal begynne!!! Håper på litt god hjelp:-) Lenke til kommentar
R2B2 Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Hei på deg! Jeg er ingen ekspert på området, men jeg vil anbefale deg å skrive innledningen etter man har skrevet selve innholdet i hoveddelen. Dette så du ikke begrenser deg til hva du "tror" du vil skrive om lengre ut. Det kan fort gå i andre retninger! Her gjelder det å "fange" leseren, så gjør den gjerne litt spennende. Er det snakk om essay? I så fall, burde det være en sammenhengende tekst skrevet i personlig “jeg” form. Still spørsmål til leseren og deg selv underveis og reflekter til egne synspunkter gjennom teksten. Skriv gjerne humoristisk med et snev av ironi, men ikke overdriv. Når det gjelder temaet finnes det vel ingen "rett og galt" ettersom det snakk om dine egne meninger og synspunkter, men relevant innhold til landet burde tas med! Hva er det første du tenker på når du hører USA? Politikk? Media? Kanskje fattigdom? Området er bredt som du sier, men jeg synes du har valgt frem noen gode argumentasjoner allerede. Gå ut ifra tankekartet og prøv å ha en viss sammenheng i det du skriver. F.eks man kan jo alltid kombinere krig, marked, fattigdom og frihet med politikk. Avslutningen derimot burde ha en helhet og konklusjon til dine meninger og hva du har skrevet over. http://www.wikihow.com/Write-an-Essay Lykke til med skrivingen Lenke til kommentar
SchoolBabe Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 takk for svar!:-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå