Klossmajoren Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Hei jeg bruker camtasia studio og jeg har akkuratt edita dette: http://www.youtube.com/watch?v=QJ98BP1-o0E men hvordan får jeg vekk de sorte stripene på sidene? jeg vil ikke ha noe sort på sidene eller rundt! så hva slags dimensjon må jeg da ha for å få den til å passe perfekt på en youtube skjerm? TAAAAKK for alle svar! Ps. Kremt, jaja, spillet ser loka ut, men ikke fokuser på det, se på det sorte på sidene, vil bli kvitt det! Endret 8. mars 2011 av speedskater Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Bruk 16:9. Uploader du i 4:3 får du stolper på sidene. Men gjør det noe, da? Vel - ser at du har rendret i 16:9 - men når kildematerialet er 4:3, så blir det "galt" når avspilleren er i 16:9. Du kan velge mellom å ha svart på sidene, kutte over og/eller under eller strekke. Kutter du mister du litt av bildet, og strekker du bildet blir proporsjonene feil. Mitt forslag: Lev med "stolpene". Det er sånn Youtube er designet når den viser 4:3-format. Endret 8. mars 2011 av Trondster Lenke til kommentar
Klossmajoren Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 Bruk 16:9. Uploader du i 4:3 får du stolper på sidene. Men gjør det noe, da? Vel - ser at du har rendret i 16:9 - men når kildematerialet er 4:3, så blir det "galt" når avspilleren er i 16:9. Du kan velge mellom å ha svart på sidene, kutte over og/eller under eller strekke. Kutter du mister du litt av bildet, og strekker du bildet blir proporsjonene feil. Mitt forslag: Lev med "stolpene". Det er sånn Youtube er designet når den viser 4:3-format. Jeg bruker camtasia studio, og andre som har brukt det, får vekk stolpene Så det er fullt mulig, men how? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg bruker camtasia studio, og andre som har brukt det, får vekk stolpene Så det er fullt mulig, men how? Hvis kildematerialet er 4:3, og du skal endre det til å være 16:9, så gjerntar jeg i så fall meg selv: Du kan velge mellom å ha svart på sidene, kutte over og/eller under eller strekke. Kutter du mister du litt av bildet, og strekker du bildet blir proporsjonene feil. Du har en firkant som skal bli et rektangel. Da kan du enten strekke firkanten, kappe litt over og/eller under firkanten, eller fylle inn noe på sidene (for eksempel svarte stolper). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå