Gå til innhold

ReadyNas duo overføringshastighet ved wifi

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en ready nas duo server som kablet fungerer smertefritt, men når jeg skal streame filmer via trådløst nettverk til ps3/apple tv får jeg ikke god nok hastighet til at filmene ikke hakker. NASen er koblet til d-link dir 655. Håper det er noen som har tips som kan hjelpe meg med dette problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en RDYNAS som streaming server her. Jeg bruker en AC Ryan HD mini media streamer.

Det jeg kan se er en forskjell er at jeg kjører 5.0Ghz N wifi nett hele veien så jeg har aldri hatt noen problemer.

Hvis du kjører 2,4Ghz G Wifi så kan det kanskje ligge noe der, kanskje det er for lav båndbredde.

Lenke til kommentar

Det kan jo være mange ting som påvirker hastigheten på ett wifi nett, for lang avstand til router, annen trafikk, flere wifi nett som sender på samme kanal, fysiske hindringer mellom avspiller/router, store metallflater mellom avspiller/router eller i nærheten av router, dårlig firmware/drivere på enhetene etc etc....

Jeg har en Netgear WNDR3700 Dualband router som er stø som fjell. D-Link er ikke av samme kaliber dessverre men den burde jo fungere.

Lenke til kommentar

signalstyrken er god, og det er kort avstand fra routern til ps3/pc/apple tv. Når jeg har testet har det ikke vært annen trafikk på nettet. Har mer tro på at det kanskje kan være noen innstillinger som går dårlig over ens eller drivere. Har instalert siste programvare på nasen, men det ble bare minimalt bedre. er litt rådvill nå. irriterende at når det ikke virker som jeg ønsker

Lenke til kommentar

Jeg holder en knapp på at det er ett kommunikasjonsproblem. Bare det at det står en D-Link der er nok til å få håra til å reise seg på ryggen. :hmm:

Den burde jo virke men de får mye pepper her inne så jeg ville nok gått den litt etter i sømmene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...