Gå til innhold

Flytting av raid arrays til nye kontrollere, fungerer det?

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har erfaring med å flytte raid arrays til nye kontrollere? Tenker helst på raid0 og 1 arrays nå da noe mer enn dette ikke er aktuelt i dette tilfellet.

Hva med "kvasi" arrays (raid0 med 1 disk?) som noen bruker for å få koblet vanlige disker på raidkontrollere på hovedkortet?'

Om jeg kobler disker over på ny kontroller, rebuilder den da arrayet eller? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RAID 0 er ikke mulig med bare 1 disk, må ha 2.

Jeg har nettopp flyttet 2 disker i RAID 0 over til en ny maskin med en helt annen RAID-kontroller og det gikk fint, kontrolleren detekterte diskene som RAID 0 og etter det var diskene oppe, uten at jeg måtte rebuilde array (for da mister man alt på disken).

Men om det virker i alle tilfeller vet jeg ikke, men jeg har brukt r-studio for å finne tapte RAID disker som finner her http://www.r-studio.com

Lenke til kommentar

Takker:)

Men jeg har selv satt opp en og en disk på den integrerte raidkontrolleren på et gammel hk jeg hadde når jeg ville kjøre diskene alene. Måtte sette de opp som raid0 array med kun 1 disk. (derfor jeg kalte det kvasi raid0) siden det jo ikke gir noen som helst fordeler eller ulemper men bare er en måte å få brukt disken på. Det er vel ikke en del av spesifikasjonen engang å gjøre ting på den måten..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...