Gå til innhold

Skal vi betale for poser på dagligvarebutikken?

Betale for poser?  

307 stemmer

1. 1. Betale for poser?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å ta betalt for posar betyr at det er ei utgift. Sidan dei fleste vil halde utgiftene nede, kan det føre til at fleire kjøper handlenett og droppar posen. På lang sikt kan det vere positivt for jordkloden. No brukar riktig nok mange handleposane som søppelposar, så det hadde kanskje ikkje hatt den veldig store effekten. Om alle gjekk over til handlenett, ville salget av søppelposar stige. Dersom det er mindre forurensande å produsere ein søppelpose enn ein handlepose, så er igjen kanskje effekten der.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Å ta betalt for posar betyr at det er ei utgift. Sidan dei fleste vil halde utgiftene nede, kan det føre til at fleire kjøper handlenett og droppar posen. På lang sikt kan det vere positivt for jordkloden. No brukar riktig nok mange handleposane som søppelposar, så det hadde kanskje ikkje hatt den veldig store effekten. Om alle gjekk over til handlenett, ville salget av søppelposar stige. Dersom det er mindre forurensande å produsere ein søppelpose enn ein handlepose, så er igjen kanskje effekten der.

Men så bor vi basically i et kapitalistisk land, som burde gi ut poser gratis da det er reklame på de.

Lenke til kommentar

Hvis posene ikke hadde reklame kunne jeg betalt uten å klage. Når jeg må betale for å reklamere etter at jeg har kjøpt noe så blir det for dumt. På elkjøp og alt annet en dagligvare så er posene gratis og det er naturlig at det da er reklame på dem

Du betaler for å få en pose til å putte varene i. Kvaliteten på posen er like god uansett om det er reklametrykk eller ei.

Butikken må sikkert betale mer per pose for reklametrykk i forhold til nøytrale poser.

Hva slags prising andre næringer velger på sine bæreposer er helt irrelevant.

Dessuten er det helt frivillig å kjøpe bærepose fra butikken.

Så jeg er naturligvis ikke enig i dine synspunkter :)

Lenke til kommentar

Jeg er en racer på å slå inn et par poser som folk bare tar med seg. Har bak kassen også så jeg spør de som ikke tar selv.

Sånn halvveis relevant til det over, irriterer meg over folk som ikke tar ut ørepropper/tar av hodetelefoner når de kommer til kassa. Mest irriterende er de som ringer noen og starter en samtale i kassa.

Lenke til kommentar

Nja, den må jo kunne ha søppel i seg uten å revne.

Lenke til kommentar

Dagligvareposer burde egentlig kostet minst fem kroner stykket. Men så lenge det ikke eksisterer noe godt søppelposealternativ, må vi jo ha dem.

Wat? Har du leita?

Hvis man må leite etter dem innebærer det at de ikke er et godt alternativ. Et godt alternativ er tilgjengelig, funksjonelt, miljøvennlig og billig.
Lenke til kommentar

Nja, den må jo kunne ha søppel i seg uten å revne.

Herregud, Rema 1000 posene her, revner jo faen meg bare man bærer de ut.

Så jeg ber om 2 poser for hver pose jeg egentlig trenger..

Edit: Bærer de jo normalt, men de revner og ting detter ut.

Endret av Ted Bundy
Lenke til kommentar

Joda, men du treng ikkje å printe på logoen til butikken, og den kan formast meir ideellt for søppel (om det er mogleg).

Hvordan gjør man en pose mer ideel for søppel?

Dei eg brukar er betre. Dei er tynnare (men går aldri hol på av den grunn), samt at dei er forma betre for søppelbøtta.

Hvis man må leite etter dem innebærer det at de ikke er et godt alternativ. Et godt alternativ er tilgjengelig, funksjonelt, miljøvennlig og billig.

Dei ligg i hylla med andre type posar. Om du ikkje klarar å finne den hylla, så er det deg det er eit problem med, ikkje plasseringen.

Lenke til kommentar

Dei ligg i hylla med andre type posar. Om du ikkje klarar å finne den hylla, så er det deg det er eit problem med, ikkje plasseringen.

Kom til hit hvor jeg bor, og leit etter hylla med forskjellige poser :green:

Det er bare én butikk som har andre typer poser, i tøy med reklame på. Og de koster 20 kroner.

Det er en ICA.

edit: Men så kan du sikkert bruke de over 100 ganger.

Endret av Ted Bundy
Lenke til kommentar

Skal man betale 3 kroner ekstra for å sitte å spise på McDonalds og Burger King???

Det er gratis å sitte på gatekjøkken å spise burger. Rart at Mcdonalds og Burger King tar betalt for at folk skal sitte å spise mat som de har kjøpt. Til og med luksusrestauranter i Norge ikke er like grådig som disse burgersjappene.

Poser koster penger å produsere så det burde man betale for. Stoler på McDonalds blir nesten aldri skiftet ut. Hvorfor skal kunder betale for å sitte for å spise mat de har kjøpt?

Grådig amerikansk kapitalisme!

Endret av Loserlife
Lenke til kommentar

Dagligvareposer burde egentlig kostet minst fem kroner stykket. Men så lenge det ikke eksisterer noe godt søppelposealternativ, må vi jo ha dem.

Wat? Har du leita?

Begynner å bli en stund siden, men sist jeg prøvde meg på søppelpose på rull var det noe syltynt tjafs som det ikke var realistisk å bruke til annet enn ferdig oppmalt boss. Er for eksempel håpløst å hive en brukt påleggspakke i sånne poser, da revner de med en gang.

• Liker 3
Lenke til kommentar

La meg forklare det én gang til:

- De fleste (men ikke alle) dagligvarebutikker selger avfallsposer.

- Jeg og Isbilen synes at disse avfallsposene ikke er brukelige til formålet. De har flere aspekter ved seg som ikke er tilfredsstillende sammenlignet med en vanlig bærepose. De er for tynne og revner, de er gjennomsiktige, de mangler hank til knyting og de er for korte slik at de sklir ned i søppelbøtta.

- Det er kanskje mulig det finnes et godt alternativ på spesialbutikker som felleskjøpet eller lignende, men ettersom dette hypotetiske alternativet er så utilgjengelig er det likevel ikke et godt alternativ.

Nå har jeg forklart dette for deg, men jeg kan dessverre ikke forstå det for deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...