Gå til innhold

Skal vi betale for poser på dagligvarebutikken?

Betale for poser?  

307 stemmer

1. 1. Betale for poser?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig godt spørsmål. Det er jo ingen som krever den samme spleisingen for andre vanlige varer som f.eks melk...

Hvor mange prosent av norske bønders inntekt kommer fra Staten? Så vidt jeg vet er det drøyt 90%. Ergo ville melka kostet 150 kroner hvis ikke bøndene var sponset :ohmy:

Lenke til kommentar

Veldig godt spørsmål. Det er jo ingen som krever den samme spleisingen for andre vanlige varer som f.eks melk...

Sannsynligvis fordi ingen butikker noensinne har gitt bort slike produkter. Poser derimot har en del butikker gitt gratis "back in the day", noen gjør det fortsatt. Da skapes det forventninger, og det skulle vel være unødvendig å nevne at man ønsker seg gratis framfor å betale.

I Russland er det f.eks. helt vanlig at man tar med seg poser på butikken for å slippe å kjøpe dem, men der er dem også betydelig dyrere (sett i forhold til kjøpekraft og varepriser). I Norge betaler man toppen 1 krone for en pose, og en pakke sigaretter koster ~80,- kr. I Russland betalte man 1-2 rubler, og en pakke sigaretter kostet 25 rubler. Det sier meg en ting. Poser i Norge er alt for billige.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Vi nordmenn er også flinke til å bruke plastposer fra butikker, som bosspose hjemme.

Skal vedde på hele landet bruker slike poser til å kaste boss i , her har vi også et veldig stort problem som må løses. Plastposer i butikk som man skal fylle med varer burde det blitt et totalforbud på. Alle burde selv stå til ansvar for å kjøpe seg en slitesterk pose i nylon, eller bruke andre ting som vesker ,sekker og pappkasser for å frakte varer i. Bossposene hjemme bør være nedbrytbare poser som naturen takler :)

Lenke til kommentar

Vi nordmenn er også flinke til å bruke plastposer fra butikker, som bosspose hjemme.

Skal vedde på hele landet bruker slike poser til å kaste boss i , her har vi også et veldig stort problem som må løses. Plastposer i butikk som man skal fylle med varer burde det blitt et totalforbud på. Alle burde selv stå til ansvar for å kjøpe seg en slitesterk pose i nylon, eller bruke andre ting som vesker ,sekker og pappkasser for å frakte varer i. Bossposene hjemme bør være nedbrytbare poser som naturen takler :)

Viktig at man også går til butikken, eller evt kjører kollektivt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Hvis posene ikke hadde reklame kunne jeg betalt uten å klage. Når jeg må betale for å reklamere etter at jeg har kjøpt noe så blir det for dumt. På elkjøp og alt annet en dagligvare så er posene gratis og det er naturlig at det da er reklame på dem

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...