Gå til innhold

Skal vi betale for poser på dagligvarebutikken?

Betale for poser?  

307 stemmer

1. 1. Betale for poser?

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig skal vi betale for poser, på lik linje med alle andre varer vi tar med oss fra butikken. Om noen glemmer å ta med kaviar, skal butikkmedarbeideren da tilby en tube kaviar gratis? Eller om kunden glemmer at han trenger sko for å gå hjem med varene, skal han da få gratis sko?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gjør det, og da blir de fleste kunder sure ettersom de har handlet hos oss/fastekunder/blabla.

Jeg gir selvfølgelig ekstra poser til de som har handlet masse og kjøpt poser, men mangler et par pga dårlig regning fra min side.

Har et par som ikke vil betale for pose etterpå når jeg sier det koster penger, og da går de til kassen bak og tar derfra :)

og nå må vi kutte ned på lønnskostnadene våres, for å få bedre omsetning :thumbup:
Om du poster mer i RPP, så skal vi betale for posene dine :)

Jeg syntes jeg spammer RPP mer enn nok :p

Da tar du betalt for posene de stjelte sist de var innom når de kommer tilbake;)

Endret av NinjaChriis
Lenke til kommentar

Om du ikke vil betale for pose, ta med deg en føkkings ryggsekk eller noe :p.

Så klart, det er jo bare småpenger det er snakk om, men om du synest det er så lite, hvorfor betaler du ikke bare? Hvorfor skal folk som ikke bruker poser subsidiere *din* posebruk?

Jeg kjøper bare akkurat nok bæreposer til at jeg alltid har poser til å putte i søppelbøtta mi :p.

Endret av Pseudopod
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Posene er jo store reklamebannere, hvorfor skal kunden betale for å reklamere for butikken?

Vet ikke om du har tenkt over det, men det er reklame på stort sett alt du går rundt med...

Sant, sant, men er det ikke de posene utrolig tydelige? Blir liksom ikke det samme med en bitteliten rød flapp på buksebaken f.eks.

Selv betaler jeg gjerne 50 øre for posen, men syns det er helt greit hvis posen er gratis, spesielt hvis jeg ikke får plass til alt etter betaling.

Lenke til kommentar

Joda, men hvorfor skal kunden gjøre det så vanskelig? Ser for meg kunder som sier "nei, jeg har ikke kontanter og gidder ikke å dra kortet en gang til bare pga. en krone". Hva med å betale denne kronen med en gang slik at man slipper styret i etterkant? Pinligheten hadde i hvert fall inntruffet meg om jeg noen gang hadde laget så mye styr pga. én fattig krone.

Den er jeg lett med på, men når "uhellet" først er ute, så skader det jo ikke å kreve betaling, det er jo bare en krone..

Lenke til kommentar

På carlings er hver vare mye dyrere, som gjør at kostnaden for pose per tjent krone blir enda lavere enn i dagligvarebutikker, så de bryr seg vel ikke like mye.

kjøper man en banan og ei brus er kanskje en pose på 70 øre 10% av fortjenesten.

Endret av Pseudopod
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er like morro hver gang folk skal ha pose. Hos oss ligger de foran kassen slik at kunder kan ta selv. Ofte tar folk 2-3 poser og jeg slår inn en pose, så finner de ut de ikke trenger pose 3, og så vil de ha 1 kr igjen for posen de ikke trengte og som jeg ikke slo inn.

Ellers er det de som blir sur når jeg ikke gir dem pose, jeg sier enkelt de ligger foran der. At folk ikke klarer å se sier jeg bare.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Papirposer burde vært gratis.

Er de slitesterke?

Vanlige plastposer tåler ikke 6-7 melkekartonger har jeg merket..

Det spørs veldig. I USA har de vanligvis ikke hanker, men i Europa har de det. Når amerikanerne bærer fra undersiden kan de tåle hva som helst, men de europeiske gjør nok ikke det. Men ellers er de europeiske variantene mer praktiske.

EDIT: Når jeg sier dette, tenker jeg på miljøaspektet. Det produseres mengder av plastposer, men plast er ikke et nedbrytbart materiale. Når det først er laget, kan det ikke fjernes. Resirkulering er positivt, men alikevel, vi trenger ikke så mye plast.

Endret av Hanske
Lenke til kommentar

Er de slitesterke?

Det spørs veldig. I USA har de vanligvis ikke hanker, men i Europa har de det. Når amerikanerne bærer fra undersiden kan de tåle hva som helst, men de europeiske gjør nok ikke det. Men ellers er de europeiske variantene mer praktiske.

Hvilke kilder har du på dette? Hollywood?

Lenke til kommentar

Er de slitesterke?

Hvilke kilder har du på dette? Hollywood?

Hehe, jeg har sett det på film, ja. Men min far har bodd noen år i USA, og hvis du går på hvilken som helst annen butikk enn Wal-Mart er papirposer uten hank som regel standard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...